Najmenší Mercedes bol donedávna v ponuke v jeho tretej generácii. Automobilka však predstavila v predstihu novú, už štvrtú generáciu svojho najmenšieho modelu. Nový Mercedes A je jednoznačne dizajnovou revolúciou, ktorá posunula nadčasové tvary tretej generácie ešte o krok ďalej. K tomu pridáva aj najmodernejšie technologické „vychytávky“ a nové motory.

Pamätáte sa ešte na prvú generáciu Ačka, ktoré sa pri losom teste prevrhlo? Mercedes musel na pár mesiacov pozastaviť výrobu, doplniť do sériovej výbavy stabilizačný systém ESP, a tak nanovo ponúknuť Ačko zákazníkom. K tomu to bolo podľa môjho názoru jedno z najškaredších áut od štutgartskej značky. Druhá generácia pokračovala v krabicoidnom dizajne s vysokou karosériou.

Najmenší Mercedes ponúkne za príplatok aj odvetrávané a masážne sedadlá alebo Head-Up displej s rozmermi 24 x 8 cm.

Revolúciu spravila tretia generácia, ktorá zmenila triedu zaradenia do kompaktnej ku konkurentom, ako sú napríklad Audi A3 alebo BMW 1. Mercedes spravil dobre a odbyt najmenšieho Ačka pokračoval v raste. Najnovšia štvrtá generácia opäť posúva dizajn o krok ďalej do budúcnosti a nejde tak len o obyčajnú evolúciu.

Aké sú teda nové tvary karosérie? Novinka zostala kompaktným automobilom, avšak narástla obzvlášť do dĺžky. Aktuálne meria 4 419 mm, to je o 127 mm viac ako u predchodcu. Narástla tiež šírka na 1 796 mm (predtým 1 780 mm) a aj výška na 1 440 mm (predtým 1 433mm). Zaujímavosťou je, že rázvor aj napriek výraznej zmene dĺžky zväčšili len o 30 mm na 2 729 mm. Batožinový priestor zväčšili na celkový objem 370 l.

Nový infotainment MBUX sa dokáže naučiť aj vaše nové príkazy.

Exteriér prebral dizajnový jazyk z najnovšieho CLS, ktorý bude Mercedes ďalej používať aj v ďalších modeloch. Rozšírené predné svetlomety môžu mať po prvýkrát inteligentné svetlomety Matrix LED (18 LED-iek v každom svetle), tie zadné budú tiež využívať techniku LED. Predná maska je viac rozšírená a nadväzuje na predné svetlomety.

Vysoký punc exkluzivity prinesie nové ambientné osvetlenie s až 64 rôznymi farbami.

Po novom už len digitálne

V interiéri pribudli obzvlášť digitálne obrazovky. Už v základe nebudú analógové prístroje, ale dva 7-palcové displeje. Za príplatok bude buď jeden alebo dva 10,25-palcové monitory. Tento trend jednoznačne preberá z väčších modelov a v tejto triede tak ponúkne niečo viac, ako A3-ka alebo 1-tka. Výnimočnosťou medzi konkurenciou bude tiež odvetrávanie sedadiel a ich masážna funkcia, samozrejme za príplatok. Medzi príplatkové prvky bude patriť aj Head-Up displej s rozmermi 24 x 8 cm.

NOVÝ MULTIMEDIÁLNY SYSTÉM MERCEDESU SA NAUČÍ VAŠE PRÍKAZY

NOVÝ MULTIMEDIÁLNY SYSTÉM MERCEDESU SA ...

Nový Mercedes-Benz triedy A bude opäť revolúciou. Hlavnou zmenou má byť použitie interiéru, ktorý ponúkne nový ...

23. 01.
REVOLUČNÝ INTERIÉR MERCEDES-BENZ A 2018 VYZERÁ ÚŽASNE!

REVOLUČNÝ INTERIÉR MERCEDES-BENZ A 2018 ...

Štvrtá generácia Mercedes-Benz A prinesie do triedy nevídaný interiér. Po „vanovitých“ prvých dvoch generáciách je ...

23. 11. 2017

Úplnou novinkou je tiež nový infotainment MBUX, ktorý sme vám nedávno predstavili. Ten sa dokáže vďaka umelej inteligencii naučiť niektoré nové príkazy priamo od vás. Navigácia využíva mapové podklady od Here, to však nie je tajomstvom, keďže nemecké trio Audi, BMW a Mercedes-Benz tieto mapy preferujú.

Nový motor

Pod prednou kapotou to bude tiež malá revolúcia. Na začiatku bude základom verzia A 200. Ako však názov napovedá, malo by ísť o 2,0-litrový štvorvalec. To však už dnes neplatí, v tejto verzii bude pohonnou jednotkou nový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,33 l. Downsizing teda stále neskončil. Ten ponúkne 120 kW (163 k) a 250 Nm. K dispozícii bude so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Tento motor ponúkne aj deaktiváciu dvoch valcov.

Nový motor so zdvihovým objemom 1,33 l ponúkne aj vypínanie dvoch valcov.

Druhým motorom bude vo verzii A 250 dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 165 kW (224 k) a 350 Nm. Ten bude dostupný len so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, na výber bude predný alebo pohon všetkých kolies 4Matic. Už táto verzia zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za slušných 6,2 sekundy. Obe zážihové verzie majú už filter pevných častíc.

Vznetový ekvivalent bude na začiatku známa 1,5-ka vo verzii A 180d. Tá ponúkne 85 kW (115 k) a 260 Nm a tiež bude k dispozícii len so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Neskôr môže do ponuky pribudnúť aj verzia s manuálom a samozrejme iné výkonové nastavenia všetkých motorov, hybridná verzia a najsilnejšie AMG A35 a A45, ktoré by mohlo mať až cez 294 kW (400 k). Do predajov sa dostane novinka už v marci.

 

Zdroj foto: Mercedes-Benz