Na úvod mám pre vás jednu zlú správu.  Brutálny Opel Astra OPC Extreme s veľkou pravdepodobnosťou nebude. Dôvodom je hlavne nerentabilnosť celého projektu. Dobrou správou ale je, že poznatky z vývoja tejto odľahčenej ostrej verzie budú využité pri stavbe novej generácie Astry OPC.

Vzhľad pripravovaného hatchbacku zatiaľ nepoznáme, ale už vieme o chystaných zmenách pod kapotou. Aktuálna generácia Astry OPC používa 2,0 litrový preplňovaný motor. Ten však bude mať s pribúdajúcimi rokmi problém prejsť cez stále prísnejšie limity. Preto sa v Rüsselsheime rozhodli implementovať pod kapotu nový 1,6 litrový motor, ktorému bude pomáhať turbo. Pripravovaný menší agregát má údajne produkovať výkon 210 kW(285 koní) verzus 206 kW(280 koní), ktorý ponúka súčasný model. Napriek zmenšeniu objemu pohonnej jednotky bude poskytovať o niečo vyšší výkon, nižšiu normovanú spotrebu a nižšie emisie.

Opel Astra OPC Extreme bude slúžiť ako základ pre vývoj novej generácie ostrého hatchbacku.

Nová ostrá Astra prejde aj výrazným odľahčením. Súčasná generácia je totiž príliš ťažká. Astra by mala pri výraznej diéte schudnúť 100-150 kg. Čo by znamenalo, že zo súčasných 1475 kg by sa mohla dostať na približne 1325 kg pohotovostnej hmotnosti. Vďaka odľahčeniu bude nová Astra rýchlejšia, ovládateľnejšia, a aj úspornejšia. Zníženie hmotnosti dosiahnu inžinieri hlavne širokým využitím karbónu a hliníka. Okrem toho, nová generácia Astry dostane zadnú viacprvkovú nápravu, namiesto vlečnej nápravy ako tomu bolo doteraz. Nová Astra sa má objaviť koncom budúceho roka a ostré OPC má prísť v roku 2017.

V Opli tiež zvažujú, či sa zapojiť do boja o rekord najrýchlejšej predokolky na Nordschleife. Hlavný vedúci projektu ostrej Astry sa sebavedome vyjadril, že ak sa rozhodnú pokoriť Nürburgring, tak určite zvíťazia. Po boku pripravovaného Civicu Type-R a Pulsaru Nismo by to bolo už tretie auto, ktoré chce z trónu zosadiť Renault Megane RS.

 

Zdroj: autoforum.cz, motoring.com.au