Nemecký zväz motoristického športu zavádza na niektorých úsekoch trate "maximálnu povolenú rýchlosť"! Pre tri úseky, Flugplatz, Schwedenkreuz a Antoniusbuche ja stanovená na 200 km/h a pre rovinku Döttinger Höhe na 250 km/h.

Dočasný zákaz GT3

Mnohí z vás si isto spomenú na nehodu, ktorá sa odohrala 28.3.2015 počas vytrvalostných pretekov VLN Endurance Race. V časti trate príznačne nazvanej Flugplatz (letisko), sa Nissan GT-R NISMO GT3, so štartovým číslom 23, doslova vzniesol do vzduchu a preletel cez zvodidlá do priestoru, v ktorom sa nachádzali diváci. Jazdec, Jann Mardenborough, z nehody vyviazol bez vážnejších zranení, no jeden z divákov už toľko šťastia nemal a svojim zraneniam podľahol. V reakcii na tragédiu DMSB zakázala štart autám kategórie GT3 na severnej slučke Nürburgringu. Zákaz bol samozrejme dočasný a mal poskytnúť najmä priestor na prijatie bezpečnostných opatrení, ktoré by riziko podobných úmrtí v budúcnosti znížilo.

Zástupcovia DMSB teda zasadli za okrúhly stôl s jazdcami, zástupcami výrobcov, organizátormi a vlastnými bezpečnostnými expertmi a dohodli sa na nasledujúcich opatreniach.

- Autá z vrcholných tried (napríklad GT3) budú mať, pre preteky na Nordschleife, redukovaný výkon motora o 5 %.

- V kritických miestach trate: Flugplatz, Schwedenkreuz a Antoniusbuche bude obmedzená rýchlosť, aby sa zabránilo vzletu áut. Niekoľko 100 m pred týmito kritickými miestami bude rýchlosť obmedzená na 200 km/h a na rovinke Döttinger Höhe bude limitovaná na 250 km/h.

- Rýchlosť bude DMSB kontrolovať pomocou GPS a pretekári budú môcť znova akcelerovať až po opustení limitovanej zóny.

- Organizátori obmedzia prístup divákov do úsekov Flugplatz, Schwedenkreuz, Metzgesfeld a Pflanzgarten, kým neprebehne rekonštrukcia týchto sektorov.

- DMSB vydala dočasný zákaz autám kategórii SP7, SP8, SP8T, SP9, SP-Pro, SP-X, Cup-2, H4 GT, E1-XP1, E1-XP2 a E1-XP Hybrid, štartovať na Nordschleife na podujatiach pod ich záštitou.

Na základe týchto opatrení DMBS povolila štart autám kategórie GT3 na vytrvalostných pretekoch VLN a na 24-hodinovke na Nürburgringu. Zväz navyše zostaví expertnú skupinu, ktorej úlohou bude navrhnúť bezpečnostné riešenia, ktoré prídu na rad po skončení aktuálnej sezóny. Tie sa budú týkať predpisov, no môžu sa dotknúť aj samotnej trate, v podobe konštrukčných úprav.

Flugplatz, Schwedenkreuz a Antoniusbuche budú mať rýchlostný limit 200 km/h a rovinka Döttinger Höhe 250 km/h.

Ak sa však chystáte ísť prevetrať svoj superšport na Nürburgring, nemusíte sa spomínaných obmedzení báť. Platia totiž iba pre podujatia organizované DMSB. Otázne je aj ako obmedzenie rýchlosti na problémových úsekoch ovplyvní samotné preteky. Takmer určite klesne atraktivita a pribudne ďalší prvok, ktorý bude rozhodovať o výslednom poradí mimo trate. Bezpečnosť je však prvoradá.