BMW M3 DTM Concept car

 

Teraz ale naspäť k BMW M3 DTM Concept car. V prvom rade by som si veľmi rozmyslel, či má tomuto UFO význam hovoriť automobil. DTM-ka ako také sú totiž na míle (teda skôr svetelné roky) vzdialené automobilom, ktorých podobizne majú na sebe navlečené. Pravda je taká, že DTM by sme z toho konštrukčného hľadiska zaradili skôr medzi formulové vozy ako “plechové“ autá. Je to doslova terminátor, ktorý len navonok vyzerá ako auto, ale pod povrchom je to čisté techno á la F1. Určite vás zaujímajú technické údaje tohto raketoplánu a my nemáme dôvod vám ich tajiť:

 

 

Dĺžka : 4,775 m (dĺžka je udávaná bez krídla)

Šírka : 1,995 m

Výška : cca 1,2 m ( záleží od nastavenia )

Šasi : trubkový rám s karbónovými dielmi karosérie

Prevodovka : 6- rýchlostná sekvenčná

Objem motora : 4000 ccm

Výkon : 358 kw (480 koní) – výkon s reštriktorom nasávaného vzduchu

BMW M3 DTM Concept car

Samozrejme, takýto špeciál je neuveriteľný kus techniky, avšak aj ten je vám na nič, pokiaľ nemáte schopných pilotov. A teda že na DTM už nejaké tie zručnosti treba mať... BMW zatiaľ potvrdilo dvoch pilotov ktorý do kategórie viac než schopní rozhodne spadajú. Oboch jazdcov, či už Andyho Priaulxa a Augusta Farfusa možno považovať za továrenských jazdcov BMW, ktorí hájili farby značky vo WTCC, i na vytrvalostných pretekoch. Mená ďalších jazdcov zatiaľ nie sú známe.

 

A aké rýchle toto lietadlo reálne je? Po rozhovore s oboma jazdcami sa mi z nich podarilo dostať aspoň jedno konkrétne číslo. BMW M3 DTM Concept car naloží BMW M3 GT2 priemerne neuveriteľných 7 sekúnd na jedno kolo! Priznám sa, čakal som že DTM-ko bude rýchlejšie, ale 7 sekúnd v každom kole? To je ohromný rozdiel!

Predstavenie BMW M3 DTM Concept car

BMW postaví v sezóne 2012 hneď tri tímy. Medzi nimi nemôže chýbať BMW Team Schnitzer, ktorý doplnia BMW Team RBM a BMW Team RMG. Toto sa však bavíme len ohľadne prvého roku pôsobenia v DTM, pretože je predpoklad, že o ďalšie sezóny budú mať záujem aj súkromné stajne.

 

BMW sa teda po 20. rokoch vracia späť do kolotoča DTM, kde s BMW e30 M3 dosiahlo v rozmedzí rokov 1987 a 1992 úctyhodných 40 víťazstiev a 150 pódiových umiestení. Myslím, že nemusím nikomu ozrejmovať, že e30 M3 sa aj vďaka takýmto úspechom stala legendou a doteraz sa jedná o najúspešnejšie pretekárske auto.

 

Úprimne som zvedavý, aké bude M3 DTM v priamom porovnaní s konkurenciou. No som rád, že BMW opäť zahajuje tie motošportové aktivity, ktoré k image značky neodlučiteľne patria.