Porsche bude tento rok oslavovať. Ich prvý sériový typ Porsche 356 totiž v júni oslávi 70 rokov. Tento rok prinesieme viacero článkov, ktorých obsahom bude práve značka z Zuffenhausenu a jej oslava výroby prvého sériového modelu. Pripomenúť si takú legendu, ako je 356ka, si jednoznačne patrí. Bez tohto typu by tu totiž nebol ani najúspešnejší a najznámejší športiak na svete - Porsche 911.

Porsche malo čo to vyrobené aj pred druhou svetovou vojnou. Ferdinand Porsche značku založil už v roku 1931 a prvý model 64 sa dá nazvať skôr stále prototypom ako sériovým vozidlom. Tým naozaj prvým je model 356, ktoré dnes patrí medzi vyhľadávaných veteránov s cenami rastúcimi do astronomických cifier.

Porsche 356 je dnes vyhľadávanou legendou aj napriek štvorvalcom s nízkym výkonom.

Za posledných 70 rokov sa z automobilky Porsche stal vyhľadávaný výrobca športových modelov, ktorý je známy obzvlášť legendárnou 911-tkou a v poslednej dobe aj veľkým SUV Cayenne alebo luxusnou Panamerou.

Ferry Porsche v úplne prvom 356.

Prvý sériový model, ktorý môžeme považovať za štart produkcie Porsche po druhej svetovej vojne, bol jednoznačne typ 356. Porsche 356 s poradovým číslom No.1 zaregistrovali 8. júna 1948. Bolo to pretavený sen Ferryho Porsche o športovom aute na každodenné používanie.

CHCETE PORSCHE 356 SPEEDSTER? STÄRKE HO PRETRANSFORMUJE Z BOXSTERA

CHCETE PORSCHE 356 SPEEDSTER? STÄRKE HO ...

Kúpiť Porsche 356 Speedster sa bežným smrteľníkom nepodarí. Prvé produkčné auto značky stojí viac ako oblička. ...

05. 10. 2017
NAJSLÁVNEJŠIE ŠPORTOVÉ AUTO JE PORSCHE 911

NAJSLÁVNEJŠIE ŠPORTOVÉ AUTO JE PORSCHE ...

Porsche 911 debutovalo v 60. rokoch 20. storočia a odvtedy sa drží na špičke automobilového sveta. Najslávnejšie ...

04. 09. 2017

Model 356 je dnes vyhľadávaným veteránom, vyrábali ho od roku 1948 až do 1965 v niekoľkých typoch, najprv ako 356, potom 356 A, B a nakoniec C. Pohonnými jednotkami bol vždy štvorvalcový boxer, zdvihový objem narástol postupne z 1,1 na 1,5 litra. Motor bol vždy vzadu a cez 4-stupňový manuál poháňal zadné kolesá. Vraky a repliky sa predávajú aj od 30-tisíc eur, pekné kúsky však atakujú 200 a viac tisíc eur.

Porovnanie dvoch svetov, minulého a budúceho.

Nasledovník typu 356, Porsche 911, ktorú navrhol Ferryho syn Alexander, je známy po celom svete a vďaka nemu všetci poznáme značku ako výrobcu športových modelov. Po prvýkrát ju predstavili v roku 1963 a nedávno z nej vyrobili miliónty kúsok. Budúcnosť však aj podľa Porsche patrí elektrifikácii.

Minulosť a budúcnosť, ktoré sa vám páči viac?

Jedným z prvých počinov bol hyperšport 918 Spyder, z ktorého vyrobili 918 kusov. Poháňal ho preplňovaný osemvalec a 2 elektromotory. Ešte ďalej zašiel koncept Mission E, ktorý prezentoval budúcnosť ako čisto elektrickú. Údaje ako systémový výkon 440 kW (600 k), z 0 na 100 km/ za menej ako 3,5 sekundy a dojazd cez 500 km síce znejú dobre, ale zvuk a pocit zo spaľovacieho motora už nedoprajú. Nechajme sa prekvapiť, s čím príde Porsche v priebehu roka ako oslavou pri príležitosti 70 rokov od prvej produkcie 356ky. Verím, že nezostaneme sklamaní.

 

Zdroj foto: Porsche