A aby toho nebolo málo, boli tu aj špeciálne verzie GTS, GT3, GT3 RS, GT2 a GT2 RS. Nerobte si starosti s rátaním možných kombinácií. Dovedna bolo v ponuke až 24 modelov Porsche 911. Generácia známa ako 997 dala typu 911 doslova krídla.

Po minimálne tvarovo mdlej generácii 996 prišla generácia, ktorá Porsche 911 dala tvarovú ostrosť, dramatickosť a športovosť. Už základné modely Carrera boli viac svalnaté vďaka emotívnejšie tvarovanému zadku. Navyše, modely S, GT a Turbo mali zadné blatníky širšie o ďalších 44 mm. Od predchodcu ju rozoznáte na pohľad aj vďaka čírym krytom svetiel, ktoré auto napojili na ideu typy 964 a 993. Modernizácia v roku 2008 priniesla bixenóny a LED denné svietenie. 

Najväčší motor v type 911 doposiaľ

Porsche 911 generácie 997 prinieslo aj nový štandard v oblasti techniky. 3,6-litrový 6-valec základného modelu Carrera produkoval 239 kW (325 k). Modely S mali ešte väčší motor vďaka vŕtaniu väčšiemu o 3 mm na valec. Objem motora týchto verzií stúpol ma 3,8. Stal sa dovtedy najväčším motorom v type 911.

Priame vstrekovanie paliva

V roku modernizácie prišla aj ďalšia dôležitá novinka. Porsche na motor pre 911 aplikovalo technológiu priameho vstrekovania paliva. Výsledkom bola zásadná redukcia emisií a spotreby a navyše ďalšie zvýšenie výkonov motorov. 3,6-litrové verzie poskočili na 254 kW (345 k) a modely s 3,8 litrom až na 283 kW (385 k). Model 911 Carrera GTS, ktorého úlohou bolo vyplniť skok medzi modelmi Carrera S a GT3, mal z tohto motora dokonca 300 kW (408 k).

Porsche 911 Turbo s VTG

Aj top model bežných verzií Porsche 911 Turbo profitovalo z pokroku v oblasti technológií. Stalo sa prvým sériovo vyrábaným autom s variabilnou geometriou lopatiek turba na benzínovom motore. Verzie s motorom 3,8 litra majú 368 kW (500 k). Model Turbo S dokonca 390 kW (530 k) a po prvýkrát so 7-stupňovou samočinnou prevodovkou PDK. 

Porsche 911 997 GT2 a GT3 sú konkurencii doslova postrachom

Ak by niekto kedy spochybňoval zaradenie Porsche 911 medzi supercars, modely GT3 a GT2 tam absolútne patria. Jedine model 911 GT2 RS bol ešte výkonnejší a rýchlejší. Motor tohto modelu, tradične s pohonom len zadných kolies, dokáže ponúknuť až 456 kW (620 k) a toto mimoriadne vyladené auto oddelením Porsche Motorsport zdolalo Nordschleife za 7:18. Rovnako atmosférické ostré náradie pre okruhy v podobe 911 GT3 dostalo po modernizácii ešte viac výkonu. Zo 415 koňov poskočilo na 435 k. Verzia GT3 RS z 3,8 litra dokonca ponúkla 331 kW (450 k) bez prepĺňania. To je bláznivých 118,5 koňa na liter! Ani to však nebol vrchol produkcie modelov GT. Tým sa stal zberateľský kúsok GT3 RS 4.0. Na 500 kusov limitovaná edícia dokázala ponúknuť zo zväčšeného motora až 368 kW (500 k).

Generácia 997 priniesla viacero špeciálnych edícií, ktoré sú ťažkým zberateľským artiklom. Napríklad 911 Sport Classic. Vyrobili ich len 250 kusov a rozpredané boli za 48 hodín. Tak šialený záujem o Porsche 911 bol a vlastne je. Ďalším bol 911 Speedster, ktorého vyrobili len symbolických 356 kusov. A potom veľmi špeciálne Porsche 911 Turbo S Edition 918 Spyder. Toto auto malo zmierniť dlhé čakanie na najlepší hypercar Porsche 918 Spyder. Vyrobili ich presne 918.

Celkovo vyrobili 213 004 kusov Porsche 911 generácie 997 v rozmedzí 2004 a 2012. S priemerom 26 625 kusov na rok je to doposiaľ najúspešnejšia generácia.