Niet pochýb o tom, že sa automobilke Porsche v poslednej dobe výnimočne darí. Jej vedenie si tiež uvedomuje, že ak nechce zaspať na vavrínoch musí zákazníkom ponúkať stále nové produkty. Aj preto v Porsche pracujú na novej generácii 6 a 8 valcových motorov. Tie by mali mať, podľa vyjadrení predstaviteľov automobilky športovejší charakter ako motory V6 a V8 použité v koncernových súrodencoch od VW a Audi. Hoci ešte nie sú známe žiadne technické parametre, je isté, že pôjde o špičku na trhu. Nová generácia motorov má totiž poháňať autá značky Porsche najbližších 10 rokov.

V Zuffenhausene usilovne pracujú aj na novom 4 valcovom motore typu boxer. Podľa Matthiasa Müllera, generálneho riaditeľa Porsche, by mohol mať výkon až 395 koní.

Porsche po modeloch Cayman GTS a Boxster GTS predstaví aj hardcore verziu Cayman GT4. Je možné, že dostane 4-valec.

No to nie je všetko! V Zuffenhausene  totiž pracujú aj na novom 4 valcovom motore typu boxer. Už dlhšie sa pošuškáva, že by sa v typoch Boxster a Cayman mohol objaviť plochý 4-valec. Dôvodom mala byť okrem downsizingu aj snaha automobilky udržať Boxster a Cayman mimo teritória, v ktorom loví zákazníkov typ 911. Vyzerá to, že toto už nemusí byť pravda. Najmä po predstavení modelov Cayman GTS a Boxster GTS. Hlavne malé kupé s motorom v strede sa totiž svojim výkonom 250 kW (340 k) nebezpečne priblížilo k základnej  911 Carrera s 257 kW (350 k). Navyše rozdiel v dynamických parametroch je ešte menší. 911 totiž zrýchli na stovku iba o 0,2 s rýchlejšie ako Cayman GTS, ktorý to zvládne s prevodovkou PDK za 4,8 s. A hoci je stále pravda, že kde Cayman končí, 911 ešte iba začína, už ani to nemusí byť dlho pravdou. V Porsche totiž pracujú na ešte výkonnejšej a radikálnejšej verzii Caymana. Ten dostane označenie GT4 a zaradí sa k svojmu väčšiemu súrodencovi 911 GT3. GT4 by mohol poháňať buď plochý 6-valec, alebo práve spomínaný plochý 4-valec s turbom. Mimochodom, chystaný 4-valcový boxer má vychádzať zo známeho 6-valca, ibaže dostane o 2 valce menej, čím konštruktéri nepochybne ušetria na hmotnosti. Jeho objem by teda mohol byť okolo 2,5 litra a podľa Matthiasa Müllera, generálneho riaditeľa Porsche, by sa jeho výkon mohol dostať až na 395 koní.

Jedným z klasických Porsche so 4-valcovým boxerom bol aj typ 550 Spyder, ktorý preslávil aj James Dean.

Pre nezainteresovaných iba pripomeniem, že 4-valce v Porsche nie sú žiadnou novinkou. Veď už v podstate prvý typ, ktorým sa automobilka preslávila, Porsche 356, poháňal práve 4-valcový boxer. Motor tejto koncepcie neskôr Nemci montovali aj do typov 912 a 914, či napríklad do legendárneho typu 550 Spyder.  No v 70-tych rokoch sa v automobiloch Porsche objavili aj radové 4-valce. Išlo konkrétne o motor pôvodne vyvinutý automobilkou Audi, ktorý poháňal typ 924. S modernizáciami tohto typu v podobe 944 a 968 zostali radové 4-valce v ponuke automobilky až do roku 1995. Nový boxer navyše nebude prvým 4-valcom, ktorý sa od tej doby objaví vo vozidlách Porsche. Nemecká automobilka totiž na nedávnom pekingskom autosalóne potichu predstavila štvrtý model typu Macan. Jedná sa o najslabšiu verziu, ktorú poháňa 4-valcový 2,0 litrový prepĺňaný motor TSI, známy z VW Golf GTI. V Macane je vyladený na 174 kW (237 k)  a 350 Nm. Je spojený s dvojspojkovou prevodovkou PDK a malé SUV s ním dokáže zrýchliť na 100 km/h za 6,9 s. Tento vstupný model je určený najmä pre ázijské trhy no objaví sa aj v ponuke niektorých európskych predajcov. Už teraz si ho záujemcovia môžu objednať napríklad vo Veľkej Británii. V ponuke slovenského importéra sa 4-valcový benzínový Macan zatiaľ neobjavil. Porsche však pracuje aj na naftovej 4-valcovej verzii tohto SUV, ktorú predstaví na niektorom z európskych autosalónov.

Porsche v Pekingu potichúčky predstavilo 4-valcový Macan s motorom z Golfa GTI

Vyzerá to, že Cayenne Coupe by mohol dostať zelenú. Jeho najväčšou prekážkou bol doteraz paradoxne veľký úspech Cayenne a nedostatok výrobných kapacít.

Cayman GT4 a Macan so 4-valcovým dieselom, však nie sú jediné nové modely, ktoré momentálne v Zuffenhausene pripravujú. V Porsche totiž horúčkovito pracujú na novej platforme nazvanej MSB. Tú bude primárne využívať nová Panamera, no automobilka ju bude zdieľať aj ďalším členom koncernu a to britským Bentley. V súvislosti s novou Panamerou sa v médiách objavili špekulácie o jej kupé verzii, či dokonca 2-dverovom kabriolete. Viac pravdepodobná novinka z kuchyne Porsche, však zrejme bude vychádzať z SUV Cayenne.  Jeho nová generácia sa má podľa plánu automobilky objaviť v roku 2017. V tejto súvislosti vedenie Porsche spomenulo Cayenne Coupe. Malo by ísť o 4-dverové kupé SUV a teda konkurenta pre BMW X6, pripravovaný Mercedes-Benz MLC. V Zuffenhausene o podobnom type uvažujú už dlhšiu dobu. Najväčšou prekážkou bol však paradoxne veľký úspech Cayenne a nedostatok výrobných kapacít. To by sa, ale malo zmeniť. Automobilka totiž investovala do rozšírenia kapacity závodu v Lipsku. Vyzerá to teda, že Cayenne Coupe by mohol dostať zelenú. Matthias Müller ho dokonca zahrnul do vývojového programu. Hoci zatiaľ nie sú známe bližšie technické informácie, je jasné, že pod kapotou môžeme očakávať rovnakú škálu benzínových a dieselových motorov ako v prípade Cayenne. Rovnako, je vzhľadom na investície do vývoja nového superšportu 918 Spyder zrejmé, že sa dočkáme aj hybridných verzií. Cayenne Coupe by mal priniesť okrem športovejšieho imidžu aj väčšiu exkluzivitu a tým aj o 15 až 20% vyššiu cenu oproti bežným verziám tohto SUV.

Aj takto by mohol vyzerať konkurent pre BMW X6 z dielne Porsche.

Prečítajte si aj o novom Porsche 911 Targa, či o možnej off road verzii Porsche 911 Safari.