Lexus SC

Štýlový dvojdverový Lexus SC 430 poháňal motor V8 s výkonom 288 koní, známy z limuzíny LS, spojený s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Karoséria dostala ladné aerodynamické krivky a pri konštrukcii vozidla inžinieri využili prvky zo sedanu GS.  Klasický pohon mal precízne vyvážený podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Skladacia strecha štvormiestneho auta sa sklopila za 25 sekúnd. S výrobou tohto modelu skončili v roku 2010. Zaujímavosťou je, že Coupé verzia pretekala v šampionáte Super GT v najrýchlejšej kategórii GT500. Lexus SC teda nahradil legendárnu Supru A80.

Lexus IS C

Druhým sériovo vyrábaným kabrioletom značky Lexus bol model IS C. Premiéru mal v roku 2008 v Paríži. Základ tvorila druhá generácia kompaktného sedanu IS. Dvojdverové štvormiestne auto viditeľne pripomínalo koncept LF-C, ktorý automobilka predstavila svetu v roku 2004 - pod kapotou pracoval motor V8 a namiesto zrkadiel mal zasúvateľné kamery. Lexus IS C bol od začiatku poháňaný motorom 2,5 V6 s max. výkonom 208 koní – vozidlo nakonfigurované takýmto spôsobom získalo označenie IS 250 C.  V ponuke bola aj verzia  IS 350 s 3,5-litrovým motorom  V6 a s výkonom 310 koní, ako aj na vybraných trhoch verzia s výkonom 231 koní.

Lexus LFA Roadster

Lexus LFA celkom bez strechy? Ešte pred premiérou modelu IS C na autosalóne North American International Auto Show 2008 v Detroite predstavili Lexus LFA Roadster. Koncept bol poslednou dizajnérskou štúdiou modelu LFA pred jeho uvedením do výroby - s motorom V10 a karosériou vystuženou uhlíkovými vláknami. Na rozdiel od verzie kupé sa však roadster v skutočnosti nikdy nedostal na cesty. Objavil sa len koncept a jeden vyrobený kus. Žiaľ, najkrajší zvuk motora v sériovom aute sme si bez strechy nikdy nevychutnali.

Lexus LF-C2

O šesť rokov neskôr prišiel Lexus na autosalón v Los Angeles s modelom LF-C2. Štvormiestny luxusný sedan posadený na 20-palcové kolesá mal karosériu potiahnutú špeciálnym lakom, takže v závislosti od svetla a perspektívy pôsobila vždy inak. Z dizajnu karosérie bolo cítiť nadväznosť na model RC a pre mnohých bola americká premiéra predzvesťou Lexusu RC s otvorenou strechou. Automobil sa však tiež nedočkal sériovej výroby.

Lexus LC Convertible

A máme tu posledného zástupcu. Lexus predstavil koncept LC Convertible európskej verejnosti na ženevskom autosalóne. Model hneď upútal pozornosť, a to motivovalo automobilku do ďalšej, tentoraz dynamickej prezentácie. Tá sa uskutočnila počas festivalu rýchlosti v Goodwoode. Čo o otvorenej verzii, podľa nás najkrajšom športiaku súčasnosti, prezradil Pierre Gouteux z produktového a marketingového oddelenia spoločnosti Lexus Europe?  „Reakcie fanúšikov značky Lexus, potenciálnych zákazníkov a dokonca aj novinárov sú neobyčajne pozitívne. Sme veľmi šťastní a odovzdávame tieto informácie do našej centrály. Chceme mať istotu, že existujú silné argumenty na uvedenie tohto auta na preplnený trh s kabrioletmi,” povedal Gouteux.

Foto: Lexus