Knut Wilthil a Henrik Borchgervink, nórski špecialisti na úspornú jazdu.

Knut Wilthil a Henrik Borchgervink, nórski špecialisti na úspornú jazdu.

Nóri vyrazili z ruského Murmanska a cez nórske Oslo prišli až ku švédskemu Göteborgu. Ford Mondeo ECOnetic, poháňaný vznetovým motorom s výkonom 85 kW (115 k), dosiahol na ceste priemernú spotrebu 3,2 l/100 km. Za volantom sa počas cesty striedali Knut Wilthil a Henrik Borchgervink, nórski špecialisti na úspornú jazdu.

Nóri vyrazili z ruského Murmanska a nafta im došla až v mestečku Uddevalla, severne od švédskeho Göteborgu. Dvojčlenná posádka absolvovala cestu so sériovým modelom Mondeo ECOnetic. Dosiahnutá priemerná spotreba 3,2 l/100 km bola o 1,1 resp.  25 % nižšia ako oficiálne uvádzaná hodnota kombinovanej spotreby, ktorá je 4,3 l/100 km.

„Vzhľadom k tomu, že v ruskej časti našej trasy striedalo jedno prudké stúpanie druhé a cesty boli posiate veľkými kameňmi a hlbokými výmoľmi, po čom nasledovalo tisíc kilometrov na mokrých cestách za silného protivetra vo Fínsku a Švédsku, je výsledná spotreba ešte pôsobivejšia“, povedal Henrik.


Ford Mondeo ECOnetic disponuje najmodernejšími úspornými technológiami hnacích jednotiek, aerodynamiky a informovania vodiča, medzi ktoré patria: systém stop-štart, inteligentné dobíjanie, aktívna maska chladiča, ukazovateľ Ford ECO Mode a dlhší stály prevod. Používa tiež motorový a prevodový olej s nižšou viskozitou, pneumatiky s nízkym valivým odporom a podvozok so zníženou svetlou výškou. Tieto riešenia napomáhajú Mondeu ECOnetic k nízkej spotrebe paliva.

Prečítajte si tiež:

Škoda Fabia Greenline prešla na nádrž 2006 km