Aktuálne aktívne, či pasívne systémy monitorovania pretlaku v pneumatikách vám oznámia stratu tlaku v pneu. Nepovedia vám však o koľko tlak klesol, ani v ktorom kolese. Tak vám na pumpe neostáva iné, ako dať si okolo auta kolečko, dobre si zababrať ruky, lebo Murphyho zákon potvrdí, že mäkkú gumu nájdete ako poslednú a nepochybne je často problém najsť aj tlakomer.


Systém Easy Fill Tire Alert oba tieto problémy rieši. A ide ešte ďalej. Keď začnete pneu tlačiť vzduchom, smerovky sa rozblikajú aby ste mali info, že vzduch do pneu naozaj ide. Keď dosiahnete predpísaný tlak, Nissan vám 1x zatrúbi. Ak to s tlakom preženiete, zatrúbi 3x a následne znova 1x keď budete tlak z danej pneu vypúšťať na ten predpísaný.

Celé je to úžasne jednoduché a chytré. Auto v zásade nemusí mať nič nové na to aby tento systém fungoval, možno okrem presnejších aktívnych tlakových snímačov. Smerovky má každý, klaxón tiež a tak stačí aby sa aj v iných značkách programátori pohrali so softvérom v riadiacich jednotkách a toto môže byť v každom modernom aute... Nissan sa v USA odhodlal, že Easy Fill bude sériovo súčasťou každého modelu od r2013.


Je to jedno z riešení, ktoré patrí do kategórie: Ako to, že na tak jednoduchú vec celé desaťročie nik neprišiel?! Ale nakoniec, lepšie neskôr ako vôbec, nie? Nissan tento systém pritom predstavil už minulý rok na type Quest. Napriek jeho genialite oň médiá lepšie zakopli až teraz... Žiaľ, nemám info o tom, kedy bude tento systém súčasťou výbavy aj Európskych áut. Ale som si istý, že je to len otázka času.