Často sa stáva, že prvou veličinou, ktorú pri kúpe auta skúmame je jeho cena. Všetko ostatné príde potom.

Často sa stáva, že prvou veličinou, ktorú pri kúpe auta skúmame je jeho cena. Všetko ostatné príde potom.

Slováci sú na tom zle, ale nie najhoršie. Z hľadiska registrácií nových automobilov v mesiaci apríl sme na tom najhoršie z regiónu. Ak čakáte pokles mýlite sa. V tomto mesiaci sme zaznamenali rast 2,1 %. Medziročne sme na tom podobne. V minulosti bolo Slovensko krajinou, kde bol zaznamenaný najvyšší medziročný nárast v celom zoskupení V4. V Poľsku registrácie dokonca poklesli o jednu osminu. Treba však dodať, že na Slovensku klesá počet zaregistrovaných áut od čias šrotovného.

Možno pre mnohých Slovákov znie prekvapujúco, ale počet novoregistrovaných áut medziročne stúpa. Nárast sa však spomaľuje.
Každý si kúpi také auto, na aké má peniaze. Túžby a sny si plnia len niektorí.

Každý si kúpi také auto, na aké má peniaze. Túžby a sny si plnia len niektorí.

Štatistiky do pozitívnych čísel ťahali najmä luxusné značky. Stredná vrstva Slovákov, ktorá nakupuje strednú triedu automobilov je na tom horšie. Slabá kúpyschopnosť obyvateľstva spôsobila, že z tejto triedy sa darilo len výrobcom Kia a Chevrolet. „Tieto dve značky si od začiatku roka udržiavajú silný moment predajnosti. Je to dané rastúcou obľubou týchto značiek, na ktorú pôsobí aj množstvo predstavených noviniek,“ povedal analytik Jiří Šimara zo spoločnosti Cyrrus.

Zdroj: Hospodárske noviny