Ak žiješ blízko Trenčína, alebo tam z času na čas chodievaš, vyskúšať si elektrické motokáry v hale VOLT racing center prudko odporúčame.
Inú ako elektrickú motokáru v hale VOLT nenájdete. Dobitie akumulátora na max. kapacitu trvá maximálne štvrťhodinku.

Inú ako elektrickú motokáru v hale VOLT nenájdeš. Dobitie akumulátora na max. kapacitu trvá maximálne štvrťhodinku.

Prvá hala svojho druhu na Slovensku

VOLT má aktuálne k dispozícii 9 elektrických motokár. V štandardnom režime pre verejnosť to funguje tak, že 6 ks jazdí a 3 sú na nabíjačke. Rovnako ako pri klasických elektromobiloch, aj v tomto prípade je zásadnou otázkou dojazd, či presnejšie výdrž. V štandardnom nastavení výkonu dokážu jazdiť bez prestávky pol hodinu. Zaujímavé a povzbudivé je, že akumulátory sú na plnú kapacitu nabité už po polovici času jazdenia. Ak by sa teda jazdilo do úplného vybitia cca pol hodinu, plné akumulátory budú už po 15 minútach nabíjania.

Trať má len 260 metrov. No toto je len začiatok. Už na jar ju majú predĺžiť na viac než dvojnásobok využitím priestoru mimo samotnej haly.

Trať má len 260 metrov. No toto je len začiatok. Už na jar ju majú predĺžiť na viac než dvojnásobok využitím priestoru mimo samotnej haly.

Elektokáry s nastaviteľnými výkonom - dokonca diaľkovo

Motokáry majú nastaviteľnú pedálovú skupinu aj posun sedačky, takže si v nej dobrý posed nájde azda každý v rozmedzí 125 - 200 cm. Rám motokáry je vyrobený z uhlíkových vlákien. Výkon, presnejšie odber elektromotora je nastaviteľný, dokonca diaľkovo. Elektrické motokáry riadi počítač. Výkon elektromotora sa nenastavuje v kilowattoch, ale v ampéroch. Maximálny odber vraj zodpovedá výkonu 16 kW (22 k), čo je na halové jazdenie až šialene moc. Tento výkon však v hale z bezpečnostných dôvodov asi nik nedostane a je zrejmé, že pri maximálnom odbere sa akumulátory vyprázdňujú podstatne rýchlejšie. Bežné nastavenie pre verejnosť ponúka motokáry v dvoch výkonových úrovniach, približne ako 8 a 12 k verzie klasického benzínového motora. Od nového roka dostane každý jazdec, ktorý urobí na slabšej káre čas pod 19 s povolenie jazdiť aj na väčší výkon nastavenej káre.


Práve chýbajúci spaľovací motor robí najväčší rozdiel v zážitku. Najmä pre tých, ktorí sú zvyknutí jazdiť častejšie na klasických motokárach. V hale VOLT neucítite typický smrad spalín. Prezliekať sa kvôli pachu spalín vôbec netreba, čo je hlavne pre príležitostných návštevníkov z radov verejnosti veľmi komfortné a milé. Hala VOLT aktuálne dokonca ani neponúka samostatný priestor pre šatne :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Ďalší šok je až ohromné ticho. Elektrické motokáry nehučia, len bzučia a tak jediný zvuk, ktorý vnútri počuť je pískanie pneumatík pri prejazde zákrutou. Keď v elektrokáre jazdíte, oceníte aj minimálne vibrácie, ktorých sa vám v spaľovacej dostane viac než dosť. Je to úplne nový zážitok. Chýbajúci hluk motora môže byť pre niektorých jazdcov prekážkou pre dostahovanie rýchlych časov, keďže sa orientujú aj podľa zvukového prejavu motora.


Manažment motokáry počítačom otvára prevádzkarovi úplne nové možnosti dohľadu nad traťou, teda jazdcami na nej. Každú káru, alebo všetky súčasne je možné ovládať diaľkovo v zmysle zmeny výkonových parametrov. Zníženie výkonu motokáram využívajú napríklad tak, že po naplnení času pre jednu jazdu znížia výkon všetkým káram na trati aby bezpečne a slušne vošli do depa. V prípade pretekov sa táto možnosť dá využiť pre zabezpečenie nehody na trati a minimalizovanie rizík prípadných ďalších komplikácií. Okrem toho, jazdec môže na káre jednoduchým prepínačom pod volantom zmeniť orientáciu točenia elektromotora, čo znamená, že kára dokáže cúvať a nie je nutné z nej v prípade nehody vystupovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Trať


Dráha vo VOLT racing center má aktuálne len 260 m a šírku 5 metrov. Jazdí sa primárne v protismere hodinových ručičiek. Povrch je hladký čierny aslfalt s dobrou priľnavosťou. Vzhľadom na jej krátkosť sa tu dá naučiť správne jazdiť relatívne rýchlo. Priemerný čas na kolo sa pohybuje na úrovni 21 sekúnd, v čase návštevy bol rekord trate 18,7 s. Trať je zebezpečená relatívne tenkými mantinelmi na viacerých miestach zabezpečenými aj pneumatikami. Skúsenosti z prvých týždňov prevádzky zatiaľ ukazujú, že sú postačujúce.

Cena za jazdu

Jazdy verejnosti sú v 7 minútových blokoch, jedna stojí 7 €. Vzhľadom na dĺžku dráhy a ponúknutý čas je to nadpriemerne vysoká cena. 10 minút jazdy na 9 koňových kárach v KartOne Aréna na 500 metrovej trati stojí 8 €, v Holíči si za 10 minút jazdy na 6 k vozidlách pýtajú 6 €. Na druhej strane, ku hale VOLT aktuálne neexistuje alternatíva nie len v blízkosti Trenčína, ale vlastne ani v SR. Prilby je možné požičiať si bezplatne, kvalitná kukla do nich stojí 1 € a je použiteľná aj opakovane.

Ak sviatkuješ v okrese Trenčín a sleduješ TopSpeed.sk pravidelne, malo by byť celkom zrejmé, kde budeš tráviť dni medzi sviatkami :)