Rapid Spaceback je kríženec medzi hatchbackom a kombi.

Prvým a najväčším rozdielom medzi Rapidom a Rapidom Spaceback je ich zadná časť. Kým obyčajný Rapid je liftback, Spaceback patrí medzi hatchbacky. Obe autá spolu zdieľajú dizajn, ktorý je úplne rovnaký až po B stĺpik. Keď som uvidel fotku Rapidu Spaceback po prvýkrát, nebol som si istý, či náhodou nejde o kombi. Čudného kombi pocitu som sa pri pohľade na toto auto nezbavil doteraz.

 

Spaceback je však v porovnaní so svojou predlohou kratší o celých 18 cm (dĺžka 4,3 metra). Rázvor však ostal zachovaný. Škoda tvrdí, že menšia dĺžka nebude mať vplyv na priestor interiéru.

 

Hatchback ponúkne cestujúcim slušný priestor. Najmä pasažieri na zadných sedadlách sa budú cítiť fajn, pretože by mali mať dostatok miesta na kolená a hlavu. Tento Rapid ponúkne batožinový priestor s objemom 415 litrov, ktoré po sklopení zadných sedadiel narastú na 1380 litrov.

 

Rapid Spaceback je kratší, no priestor pre cestujúcich spolu s rázvorom ostávajú zachované. Menšiu dĺžku si odniesol batožinový priestor, ktorý sa "scvrkol" na 415 litrov.

Škoda tvrdí, že v rámci individualizácie tohto typu ponúkne panoramatickú strechu a predĺžené sklo piatych dverí.

Rapid Spaceback príde na trh so štyrmi benzínovými a dvomi naftovými motormi, ktorých výkony sa budú pohybovať od 55 kW (75 k) do 90 kW (122 k). Škoda pre ekologických nadšencov zaradila do ponuky zaradila motor 1,6 TDI s výkonom 66 kW (90 k), ktorý vo verzii GreenLine dosiahne na papieri priemernú spotrebu len 3,8 l/100 km. Hodnota emisií by v tomto prípade mala byť na úrovni 99 g CO2/km.

 

Škoda zatiaľ neodhalila cenu, za ktorú chce Rapid hatchback ponúkať. Očakávam, žeby mala byť o niečo nižšia ako v prípade liftbacku. Automobilka chce na západných trhoch predávať Rapid v pomere 40:60 v prospech Spacebacku. V Česku a na Slovensku by to malo byť naopak.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Vzácny Fangiov Mercedes-Benz W196 predaný za rekordnú sumu