Tretie kolo Slovenského Okruhového Pohára a Time Attacku, ktoré organizujú okruhy.sk, sa presunulo na technický maďarský okruh, Pannonia Ring. Najkratšia trať v kalendári privítala 5. júla 2016 pretekárov nádherným letným dňom. Teplý asfalt sľuboval veľmi dobrú priľnavosť a tvrdé súboje v každých pretekoch. Organizátori prišli s malou, no podstatnou novinkou, účasť na rozprave bola aj doteraz povinná, no v Maďarsku ju museli jazdci potvrdiť podpisom na prezenčnej listine, inak by bez ohľadu na výsledky kvalifikácie štartovali z boxov.

Skupina STC (Small Touring Cars)

Do skupiny sú zaradené autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3 s hmotnosťou do a nad Do skupiny sú zaradené autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3 s hmotnosťou do a nad 1000 kg, do 3000 cm3 a malé otvorené autá. Kvalifikáciu s priepastným rozdielom takmer 6 s vyhral Peter Entenfellner na Lotuse Elise s časom 2:04,946. Aj v prvých pretekoch ukázal že Pannoniaring jeho Lotusu sedí a suverénne vyhral. Okrem pretekov teda Peter Entenfellner vyhral aj svoju triedu do 2000 cm3 do 1000 kg, druhý v tejto triede bol Franz Vogl na Lotuse Exige a tretie miesto vybojoval Robert Gugg na Lotuse Elise. Druhé miesto v pretekoch obsadil Ondřej Kočka na Caterhame, ako jediný zástupca triedy malých otvorených áut. Triete miesto v pretekoch a prvé v triede do 3000 cm3 vybojovala Brigitte Schmalzl na Mercedese 190, druhé miesto patrilo Andrému Mašekovi a tretí skončil Tomáš Zabloudil, obaja na BMW 130i. V triede do 2000 cm3 nad 1000 kg to bol tvrdý boj počas celých pretekov, jazdci do súbojov dávali srdce. Najviac zo situácie vyťažil Ervín Cséfalvay na Renaulte Clio, ktorý triedu vyhral, druhé miesto patrilo Michalovi Malíčkovi tiež na Renaulte Clio a tretí prešiel pod šachovnicovou vlajkou Tomáš Horák na Honde Civic Type-R. Triedu do 1600 cm3 ovládol Igor Végh na Honde CRX a druhý skončil Juraj Gajer na Honde Civic.

Peter Entenfeller na Lotuse Elise ovládol skupinu STC

Petrovi Entenfellnerovi a jeho Lotusu Elise Pannonia Ring vyhovuje, aj v druhej kvalifikácii zajazdil výborný čas 2:06,703 a suverénne si zabezpečil pole position v druhých pretekoch. Tie sa niesli v podobnom duchu ako tie prvé, čiže vpredu s veľkým náskokom Peter Entenfellner na Lotuse Elise a za ním všetci ostatní. Peter vyhral preteky i triedu do 2000 cm3 do 1000 kg, druhý v triede skončil Franz Vogl na Lotuse Exige a tretí Bohuš Šesták na Peugeote 306. Druhé miesto v pretekoch opäť patrilo jedinému zástupcovi malých otvorených áut, Ondřejovi Kočkovi na Caterhame. Tretí v pretekoch a prvý v triede do 3000 cm3 bol André Mašek na BMW 130i, druhé miesto vybojovala Brigitte Schmalzl na Mercedese 190 a tretí skončil Tomáš Zabloudil na BMW 130i. V triede do 2000 cm3 nad 1000 kg bol najrýchlejší Michal Malíček na Renaulte Clio, druhý prešiel cieľom Ervín Cséfalvay tiež na Renaulte Clio a tretie miesto obsadil Tomáš Horák na Honde Civic Type-R. V triede do 1600 cm3 dominoval Igor Végh na Honde CRX a druhý skončil Juraj Gajer na Honde Civic.

Skupina BTC (Big Touring Cars)

Skupina BTC to sú autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3 a veľké otvorené autá. Skupina BTC to sú autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3 a veľké otvorené autá. Prvú kvalifikáciu vyhral tesne Rudolf Radič na Radicale s časom 1:56,892 pred Marcelom Balážom na BMW Z4 GT3 s časom 1:56,929. Prvé preteky vyhral Rudolf Radič na Radicale, ako jediný zástupca triedy veľkých otvorených áut. Druhé miesto v pretekoch a prvé v triede nad 3500 cm3 získal Marcel Baláž na BMW Z4 GT3, druhý v triede skončil Jan Baláž na Chevrolet Corvette a tretie miesto obsadil Rudolf Machánek na Mercedes SLS AMG GT3. Tretí v pretekoch a prvý v triede do 3000 cm3 bol Martin Duras na BMW M3, druhý prešiel cieľom Jiří Procházka tiež na BMW M3 a tretie miesto patrilo Milanov Valáškovi na Ginette G50.

Rudolf Radič na Radicale vyhral obidva preteky skupiny BTC

V druhej kvalifikácii bol najrýchlejší opäť Rudolf Radič na Radicale, tentokrát si pole position zabezpečil časom 1:57,253. Preteky nenechali nikoho na pochybách, že Radical je výborné okruhové náradie. Rudolf Radič, ako jediný zástupca veľkých otvorených áut, preteky vyhral. Druhé miesto v pretekoch a prvé v triede nad 3500 cm3 vybojoval Marcel Baláž na BMW Z4 GT3, druhý v prešiel cieľom Jan Baláž na Chevrolet Corvette a tretí miesto obsadil Rudolf Machánek na Mercedes SLS MAG GT3. Martin Duras na BMW M3 aj teraz získal tretie miesto v pretekoch a víťazstvo v triede do 3000 cm3, druhý v triede skončil Jiří Procházka rovnako na BMW M3 a tretí Milan Valášek na Ginette G50.

Skupina CUP

V skupine Cup tentokrát štartovali Lotusy Elise a Mazdy MX-5 Cup. V prvej kvalifikácii zvíťazil veľmi tesne Ivan Lexa pred Anett György a Adamom Tarnóczym. Všetkých troch jazdcov na Lotusoch Elise delilo len pol sekundy, keď najrýchlejší z nich zajazdil čas 2:21,264. Cupové preteky bývajú tvrdé a inak to nebolo ani na Pannonia Ringu. Tvrdý súboj koleso na koleso zviedol Ivan Lexa s Tomáš Bizub na Lotusoch. MX-5 Cup bol ešte tvrdší, do kolízie sa dostal Martin Hlavna a Tibor Gloznek, kde po Martinovom šmyku skončil Tibor v jeho prednom blatníku. A výsledok? Pokrčené plechy a Tibor s jeho MX-5 letel hodný kus vzduchom. Preteky i triedu Lotuse Elise Cup nakoniec vyhrala Anett György pred Ivanom Lexom a Adamom Tarnóczym. V MX-5 Cupe zvíťazil Lukáš Koník, druhé miesto vybojoval Marián Bóna a tretí prešiel cieľom Rastislav Szalay.

Anett György, víťazka skupiny CUP

Druhú kvalifikáciu Cupových áut vyhrala Veronika Vanyová na Lotuse Elise s časom 2:21,690. Tentokrát už boli preteky pokojnejšie, no stále s tvrdými, ale férovými predbiehacími manévrami. Jazdci hľadali limity a neraz išli autá zákrutami bokom. Anett György nakoniec vyhrala druhé preteky aj triedu Lotus Elise Cup, druhé miesto veľmi tesne vybojoval Ivan Lexa a tretí prešiel cieľom hneď za nám Adam Tarnóczy. Finiš bol veľmi vyrovnaný, prvú trojku na Lotusoch delilo len 0,2 s! Preteky v triede MX-5 Cup vyhral opäť Lukáš Koník, druhé miesto obsadil Samuel Moskál a tretí skončil Martin Hlavna.

Time Attack

Po pretekoch Slovenského Okruhového Pohára nasleduje Time Attack, súboj s časom, kde nehrajú rolu súboje koleso na koleso, ale najlepší čas. Jazdci mali aj na Pannonia Ringu k dispozícii voľný tréning na zoznámenie sa s traťou a nájdenie najrýchlejšej stopy. Potom nastúpili v dvoch meraných kvalifikáciách, z ktorých súčet najlepších časov určil víťazov. Triedu do 2000 cm3 vyhral Ondřej Kočka na Caterhame s najlepším časmi 2:11,541 a 2:10,398, druhé miesto vybojoval Branislav Kéry na Honde S2000 (2:26,150 a 2:23,830) a tretí skončil Tibor Gloznek na Lotuse Elise (2:24,834 a 2:29,803). Medzi autami do 3500 cm3 bol najrýchlejší Tomáš Jurcík na BMW M3 s časmi 2:16,015 a 2:14,777, druhé miesto obsadil Petr Dostál na BMW M3 (2:15,385 a 2:15,553) a tretie miesto patrilo Ivanovi Svecíkovi na Renaulte Mégane RS (2:26,394 a 2:24,950). V triede nad 3500 cm3 zvíťazil Zoltán Kiss na Porsche 911 GTS s časmi 2:12,638 a 2:11,569, druhý skončil Ivan Šoltýs na Porsche 911 GT3 (2:13,481 a 2:12,973) a tretí Martin Kopecký na BMW M3 (2:18,269 a 2:17,807).

Time Attack je boj proti stopkám

Všetky výsledky ako aj galériu a video z tretieho kola Slovenského Okruhového Pohára nájdete na stránke seriálu www.okruhy.sk. Pozývame vás aj na ďalšie podujatie, Slovenského Okruhového Pohára a Time Attacku, ktoré sa pôjde už 21. júla na Masarykovom Okruhu v Brne.

Zdroj: tlačová správa