Fiat tieto špekulácie odmieta.

Delikátnu informáciu priniesol nemecký mesačník Manager Magazin, ktorý sa odvolával na utajeného informátora. Šéf koncernu Fiat- Chrysler, Sergio Marchionne, tieto nemecké chúťky odmieta a pripisuje ich prehnanej radosti z titulu majstrov sveta vo futbale. Rovnako tak sa k danej veci postavil aj John Elkann, šéf holdingu Exor, ktorý je 30% akcionárom koncernu FCA.

Vyjadrenia expertov však naznačujú, že spojenie by dávalo zmysel. V prvom rade VW by veľmi ľahko dosiahol svoj cieľ stať sa najväčším výrobcom automobilov na svete. Aktuálne drží druhé miesto. Fiat (koncern) je siedmy.

Navyše by určite privítal otvorené dvere na americký trh, ktorý by mu poskytol Chrysler (Jeep, Dodge). Rovnako tak by sa mu hodila značka zameraná čisto na off-roady a SUV, ktorou Jeep rozhodne je. Záujem o crossovery a SUV predsa celosvetovo rastie.

Spojením svoch koncernov by vznikol najväčší výrobca automobilov na svete, ktorý by s náskokom predbehol doteraz najlepšiu Toyotu.

Spojenie by prinieslo výhody aj nevýhody.

Volkswagen má rovnako v poslednom čase problém vyrobiť poriadne úspešné malé mestské auto. A na čom stojí takmer celá existencia Fiatu? Na type 500! Nemci by si takto mohli aj riediť priemer CO2, ktorý vyžaduje Európska únia.

Automotive News Europe navyše tvrdí, že nemecký koncern má na účtoch približne 24 miliárd eur a hodnotu koncernu FCA odhaduje na 5 až 6 miliárd eur. Peniaze by teda na kúpu rozhodne boli. Nedávno sa navyše objavili zákulisné informácie o tom, že VW plánuje premenovanie na Auto Union.

Prevzatie by možno vyhovovalo aj akcionárom samotného Fiatu. Koncern oznámil rozsiahle investície a teda majitelia akcií sa v najbližších rokoch musia zaobísť bez dividend. VW však chce zvýšiť svoju profitabilitu a to je v rozpore s masívnymi investíciami.

Nateraz môžeme povedať, že zatiaľ o žiadnom spojení nemôže byť reč. Ak by sa však predsa len niečo podobné stalo, riadiaci pracovníci by potrebovali obdivuhodné manažérske schopnosti, ktoré by dokázali skĺbiť nemeckú precíznosť a... no talianske spôsoby. Keď sa im to podarilo s Lamborghini, tak snáď by to dokázali aj teraz. Spojenie by však ako problém mohli vidieť protimonopolné úrady.

Zdroj: hnonline.sk

Prečítajte si aj: Alfa Romeo v rukách VW? Nikdy! Ibaže...