VW XL 1 stále žije. Hybrid, ktorý sľuboval priemernú spotrebu len 0,9 l/100 km, sa do povedomia verejnosti tlačí opäť. Automobilka ho v minulosti pretavila z podoby konceptu do sériového auta. Výroba bola síce limitovaná na 250 kusov, no pri cene 110 tisíc eur to vôbec nevadí, pretože viac ľudí by si toto auto asi aj tak nekúpilo. Deklarovaná spotreba bola samozrejme nedosiahnuteľná a pri reálnej premávke dokázalo auto jazdiť za 1,5 až 2,2 l/100 km. Aj napriek tomu však ide o veľmi slušné číslo, no keď zoberieme v úvahu cenu, tak XL 1 je takmer nepredajná.

O projekte XL 1 Sport vo Viedni rozprával sám predseda predstavenstva Ferdinand Piëch.

Čo by sa však stalo, ak by výrobca z ľahkej konštrukcie odstránil hybridný systém (0,8 litrový motor TDI a elektromotor) spolu s batériami a namiesto nich namontoval poriadny motor? VW o niečom podobnom reálne uvažuje. Dôkazom je projekt XL 1 Sport, ktorý študentom viedenskej univerzity predstavil sám Ferdinand Piëch.

Nápad dať do XL 1 poriadny motor nie je nový. Pred pár mesiacmi sa uvažovalo o agregáte z VW Golf GTI.

XL 1 by po odstránení všetkých systémov znižujúcich spotrebu vážila len 795 kg. Pod kapotu by išiel motor od spoločnosti Ducati. Zaujímavé spojenie prinesie vidlicový dvovalec s objemom 1200 cm3, ktorý pochádza z modelu Panigale. Výkon 140 kW (190 k) pri 10 750 otáčkach a maximálny krútiaci moment 123 Nm pri 9000 otáčkach bude pre XL 1 Sport viac ako dostačujúci. Jazdné výkony však nie sú známe.

 

Ferdinand Piëch uviedol, že projekt v predajniach rozhodne neskončí, no zatiaľ nie je nič isté. Rovnako aj hybrid XL 1 bol pôvodne zamýšľaný len ako koncept.

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítaje si aj:  VW XR1- motor z Golfu GTI a spotreba 4 litre. Dostane sa do výroby?