Volkswagen na to ide skutočne s rozumom. Elektromobilita je dnes čokoľvek, len nie racionálnou voľbou, vedenie fabriky Volkswagen sa preto rozhodlo svoj elektrický pohon ponúknuť aj zákazníkom, ktorí sa rozhodujú najmä na základe emócií. Zaútočilo na veteránistov a priaznivcov retra, ktorých rady sa dnes rozrastajú rýchlejšie, než kedykoľvek predtým. A akým modelom zaútočiť, keď nie tým najlegendárnejším? Paletu elektrických áut automobilky VW preto pohotovo rozširuje retro model VW e-Bulli. Vznikol v spolupráci automobilky VW a spoločnosti eClassics zaoberajúcej sa prestavbami veteránov a youngtimerov na elektromobily.

Kto by ho nechcel? Symbol hnutia Hippies je dnes vyhľadávaným veteránom. Fabrika vám ho teraz prestavia na elektromobil a dá vám k nemu záruku. Len to nebude lacné. VW skrátka vie, ako na to. 

S dvojnásobným výkonom

Novodobý elektrický Samba Bus má, rovnako ako originál, poháňané kolesá zadnej nápravy, na rozdiel od neho k nim však posiela takmer dvojnásobný výkon aj krútiaci moment. Kým originál z roku 1966 disponoval už vtedy trochu poddimenzovaným vzduchom chladeným motorom s max. výkonom 32 kW (44 k), v e-Bulli roztáča zadné kolesá elektromotor s výkonom 61 kW (83 k) a max. krútiacim momentom 212 Nm. Konštruktéri ho skombinovali s jednostupňovou automatickou prevodovkou vybavenou aj rekuperačným režimom „B“, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hodnotu 130 km/h. Len pre zaujímavosť, pôvodný Samba Bus to na dlhej rovinke dokázal „rozgúľať“ na 105 km/h. Elektromotor čerpá energiu z batérií s celkovou využiteľnou kapacitou 45 kWh. Rovnako ako pri VW ID.3 sú aj v e-Bulli batérie uložené v podlahe medzi nápravami. Automobilka mu udáva normovaný dojazd na jedno nabitie 200 km.

Elektrický Samba Bus má už od začiatku k dispozícii celých 212 Nm. Vzduchom chladený originál s benzínovým "boxerom" pod podlahou mal v roku 1966 skromnejších 102 Nm.

Batéria sa nabíja prostredníctvom zásuvky CCS. Umožňuje nabíjanie striedavým alebo jednosmerným prúdom s nabíjacím výkonom 2,3 až 22 kW. Zvládne aj rýchlonabíjačku s výkonom 50 kW. V takom prípade ho na 80 % kapacity nabijete už za 40 min. Na plné nabitie má auto dojazd 200 km.

Aby si e-Bulli s takou porciou výkonu poradil v akejkoľvek situácii, konštruktéri upravili aj jeho podvozok. Zadná viacprvková náprava má špeciálne upravenú geometriu potláčajúcu tendencie k pretáčavosti, tlmiče sú výlučne adaptívne a na všetkých štyroch kolesách teraz nájdeme kotúčové brzdy s vnútorným chladením.

Chcete ho? Za 64 900 eur vám ho prestavajú

Najlepšie na celom e-Bulli je fakt, že bude k dispozícii. Nejde však o kompletné auto, ale len o profesionálnu prestavbu originálneho benzínového auta. Konverziu (aj so zárukou) bude Volkswagen oficiálne predávať ako súčasť ponuky spoločnosti eClassics. Ak si to klient bude želať, rovnakú konverziu dokáže VW dokonca ponúknuť aj k modelom T2 a T3. Pre šikovnejších dokáže ponúknuť aj samostatnú sadu na prestavbu VW T1, ktorý si následne upravia svojpomocne v dielni. A cena prestavby na elektrický Samba Bus? Rovných 64 900 eur.