Dnes sa pozrieme na zúbky aktuálne poslednej v Európe predávanej ôsmej generácii Hondy Accord. Za priamych konkurentov môžeme považovať Toyotu Avensis a Mazdu 6.

Honda Accord 8g prišla v r.2008. Posledné kusy zbehli z výrobných pásov v r.2015. Accordov 8. generácie nebehá po našich cestách veľa, ale je ich aj tak dosť. Pýtate sa, aký Accord kúpiť? Na úvod poviem, že hlúposť neurobíte ani pri jednej motorizácii. Bohužiaľ ich veľa na výber nie je. Inak je na tom americký trh. Ak budete mať šťastie, narazíte aj na silnejšie kusy s motorom V6 pôvodom z Ameriky, ale pod menom Acura TSX. Pod dvojičkou s názvom Honda Accord by sme za oceánom našli úplne iný model. 

Dizajn

Siedma generácia jednoznačne nasadila veľmi vysokú latku v dizajne. Podarilo sa osmičke ju prebehnúť? Asi aj áno, ale iba o trošku. Na oko ide len o evolúciu a nafúknutie staršej sestry. Asi ju napichali steroidmi. Držali sa asi hesla, čo je väčšie, to je lepšie. Všetky kľúčové prvky sú veľké. Predné svetlá, maska, zadné svetlá... Vonkajšie detaily sú efektne zvládnuté. Elegantne sú zvládnuté chrómové kľučky dverí a aj veľká chrómová maska s horizontálnym rebrovaním. Ak vám je málo a túžite po ešte športovejšom kabáte, Honda na vás myslela. Ponúkali tradične športovo elegantný strih, známy ako Type-S. Išlo len o štýlové doplnky karosérie, ktoré zahŕňali masívnejšie nárazníky, prahy a 18-palcové disky kolies. Počas života prešlo auto len decentnými modernizáciami, ktoré budete  na oko rozoznávať len veľmi ťažko. Nedá mi nespomenúť, že kombi - Tourer vyzerá konečne športovo - elegantne. Konečne sa zbavili dizajnu pohrebáka. 

Rozmery autá sú nasledovné. Dĺžka činí 4725 mm (4750 mm Tourer), šírka 1840 mm a vysoké 1440 mm. Rázvor 2705 mm, do nádrže zmestíte 65 litrov a do kufra členitých 467 litrov. Paradoxne, Tourer má menší kufor. Uvádza sa len 406 litrov v základnom usporiadaní.

Interiér auta po dizajnovej stránke budí vo mne zmiešané pocity. Je podstatne viac odvážny ako v 7g. Materiály v kabíne ničím neurazia, ale fakt mohli byť o trochu kvalitnejšie, keďže auto prišlo len pred necelými 10 rokmi. Ovládače, spínače, grafika displejov... Je to skôr mladík s výzorom pána v najlepších rokoch. Celok ako taký pôsobí veľmi plastovo. Spracovanie si však zaslúži 1. Rovnakú známku udeľujem aj sedadlám, čo sa týka hlavne komfortnosti.

Priestor pre cestujúcich vpredu je kráľovský. Vyšší pasažieri vzadu však môžu mať mierne výhrady. Okrem mierne obmedzenému priestoru môže pre niekoho byť aj mínus nie celkom bezproblémové nastupovanie na zadné sedadlá. 

Na ergonómiu sa sťažovať nemôžete. Ovládače sú na mieste, nie je ich extrémne veľa a ich usporiadanie a ovládanie je absolútne bez závad. Pôsobia však podstatne staršie, ako doba, keď auto prišlo. Taktiež sa nemôžete na nedostatok odkladacích priestorov. 

Rovnako ako pri zovňajšku, aj interiér ste mohli mať a lá Type-S. Charakterizuje ho majoritná čierna farba a popri tom sa zviezli aj športové hliníkové pedále, hlavica radiacej páky, alebo červené podsvietenie prístrojovej dosky. 

Motory a prevodovky 

Paleta motorov je naozaj slabá. Priaznivcom benzínu môže potenciálne osloviť iba 2,0 liter s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 192 Nm. Väčší, tiež štvorvalcový motor s objemom 2,4 litra má výkon 148 kW (201 k) a krútiaci moment 234 Nm. Slabší motor priemerne jazdí za 8,3 litra, silnejší trošku nad 9. Za lepšiu dynamiku to ale rozhodne stojí za zváženie. Pri oboch motoroch môžete voliť medzi 6-stupňovým manuálom a 5-stupňovým automatickým hydromeničom. Ak chcete jazdiť aspoň trošku viac komfortne, zvoľte automat. Mnoho majiteľov sa sťažuje na pomalšie naladenie automatickej prevodovky. Ale pozor. Prevodovka nie je v žiadnom prípade hrozná!

Pod kapotu môžete zvoliť aj naftu s objemom 2,2 i-Dtec. Zaujímavosťou naftového motora je aj fakt, že ešte v r.2010 boli pre niektoré trhy určené modely bez DPF filtra. Mohli mať výkonové verzie 110 kW (150 k) s 350 Nm a neskôr 132 kW (180 k) s 380 Nm. Obe žerú približne rovnako. Mimo mesta aj pod 5,5 litra, priemerne pod 7 litrov. 

Jazda a jazdné vlastnosti

Za predpokladu, že podvozok auta je v dobrom stave, tak za volantom budete mať naozaj radosť. Podvozok totiž patrí medzi tie najlepšie v triede. Riadenie reaguje rýchlo a presne. Vpredu je dvojica lichobežníkových ramien, vzadu viacprvková náprava. Auto si poradí aj so serpentínami aj s diaľničnými tempami. Veľký problém nemá ani s bežnými nerovnosťami. 
 
Najslabší benzínový motor je postačujúci. Ak vám nevadí vyššia spotreba, poobzerajte sa po 2,4ke. Tých 50 koníkov naviac je cítiť. Rozhodne neoľutujete. Dízlový motor je trošku ťažší, takže aj jazdné vlastnosti budú trošku horšie v porovnaní s benziňákmi. 
 
V aute po stránke ovládania budete hľadať len ťažko niečo zlé alebo nedotiahnuté. Rýchlostné stupne manuálnej prevodovky padajú dobre. Z pohľadu automatickej prevodovky je ručné radenie pod volantom neochotné preradzovať po vôli vodiča. 
 
Mnohých vodičov pri kúpe auta zaujíma aj osvetlenie a viditeľnosť z auta v noci. Jednoznačne sa zamerajte na kusy s xenónovými reflektormi. Po modernizácii sú dostupné dokonca s adaptívnou funkciou a svietia naozaj veľmi dobre. 
 
Komfortu prispieva aj dobrá akustická izolácia. Ani pri diaľničných tempách pri modeli po modernizácii nemáte žiadne rušivé šumy. Modely pred modernizáciou majú mierne horšiu úroveň zvukového komfortu. 

Spoľahlivosť

Honda Accord a podstatné meno spoľahlivosť sú pomaly synonymum. Staraný kus znesie veľa. Benzínové motory, ako slabší, tak silnejší si pri vyššom nájazde vedia potiahnuť olej. Inak meníte len spotrebáky v podobe sviečok, cievok, občasne lambdy...

Dieselové motory majú klasické chorôbky. DPF (ak ho motor má), vstreky, turbo, EGR a, hlavne pri kusoch jazdených po meste. spojka s dvojhmotou.  

Na aute je fakt problém hľadať vyslovene poruchy alebo detské chyby, ktoré by ho odstavili. Skôr ide o veci, ktoré sú estetického charakteru. Menej odolné lakovanie alebo niektoré menej odolné časti interiéru nie je problém v Accorde nájsť aj pri menšej porcii kilometrov. Sem-tam inak šťastných majiteľov potrápia zadné brzdy (zaseknuté prasiatka alebo slabšia ručná brzda...).

Nápravy a brzdy pri nekvalitných cestách môžu trošku trpieť. Odolnosť týchto komponentov by sa dala charakterizovať ako nadpriemerná. 

Hodnotenie Autoporadca.sk

Honda Accord 8.G.
    Accord sa svojou ôsmou generáciou rozlúčil s Európou a je to škoda. Skvele postavené auto vysokej kvality, s odolným podvozkom s viacprvkovým zavesením všetkých kolies, spoľahlivou elektronikou a netuctovým dizajnom si nenašlo cestu k dostatočnému počtu zákazníkov na EU trhu. Vo svete-obzvlášť za oceánom sa teší obľube pod menom Acura TSX. Na európske pomery mierny konzervativizmus v oblasti motorizácií, nemožnosť individualizovať prvky výbavy, prípadne síce spoľahlivá, ale v porovnaní s modernými automatmi iba klasická 5 stupňová automatická prevodovka s hydromeničom spolu s pomerne vysokou cenovkou odsunuli tento model na okraj záujmu. Na druhej strane, ten kto hľadal dobrý šoférsky zameraný športový sedan s nepriestrelnou spoľahlivosťou japonskej Hondy, s Accordom nemohol spraviť chybu. Autá v podstate od začiatku výroby od roku 2008 netrpeli žiadnymi detskými chorobami a ani vážnymi problémami vyplývajúcich z konštrukčnej chyby vývojárov. O pohon sa staral buď naftový 2,2 i-Dtec v dvoch výkonových variantoch 150 alebo ako Type S - 180 koní a atmosfericky plnené benzínové štvorvalce i- Vtec s objemom 2,0L alebo 2,4L. Jazdené Accordy, tak ako Hondy všeobecne,  si na trhu jazdených vozidiel držia ceny pomerne vysoko.
 
Klady vozidla
- vysoká spoľahlivosť s každým motorom ktorý bol v ponuke, benzínová 2,4 ka je motor s krásnou výkonovou špičkou a jadrným mechanickým zvukom, diesel poskytuje široký rozsah použiteľných otáčok
- veľmi dobré jazdné vlastnosti, stabilita podvozku a jeho mechanická odolnosť, presná mechanická prevodovka s krátkymi dráhami
-všetky motory majú rozvody riešené bezproblémovou rozvodovou reťazou, ktorá pri správnom olejovom servise presiahne hravo 300 000 km nájazdy
-kvalitne spracovaný interiér, materiály nevykazujú mechanické opotrebenie ani pri nájazdoch cez 200 000 km. 
-vo vyšších stupňoch výbavy veľké pohodlné sedadlá s primeraným bočným vedením a mechanickou odolnosťou
-výroba výlučne v Japonsku, čo dáva predpoklady dobrej kvality montáže
-nezáujem zlodejov
 
Zápory vozidla:
-vyššie ceny náhradných dielov, užšia ponuka z druhovýroby, dielov z druhej ruky tiež nie je v ponuke toľko ako na európske značky 
-batožinový priestor v kombi je svojim objemom 406 litrov zlým vtipom vzhľadom na segment do ktorého patrí, Honda tvrdí, že je to „Lifestyle“ kombi... priestor na zadných sedadlách je skôr priemerom, rozhodne nepatrí k velikánom triedy 
-slabým miestom bývajú pridierajúce sa piestiky zadnej kotúčovej brzdy, odporúčam kontrolu a preventívnu údržbu raz za dva roky
-nemožnosť voľby pohonu 4x4, absencia 6 valca, automatická prevodovka má iba 5 stupňov
- pri nájazdoch vyšších ako 200 000 km sa u benzínových motorizácií môže vyskytnúť zvýšená spotreba oleja
-u dieselov s vyšším nájazdom treba počítať s klasikou ako dvojhmotový zotrvačník, vstrekovače, spojka, prípadne DPF a turbodúchadlo.
 
Hodnotenie Autoporadcom 9/10

Accord sa svojou ôsmou generáciou rozlúčil s Európou a je to škoda. Skvele postavené auto vysokej kvality, s odolným podvozkom s viacprvkovým zavesením všetkých kolies, spoľahlivou elektronikou a netuctovým dizajnom si nenašlo cestu k dostatočnému počtu zákazníkov na  trhu. Na európske pomery mierny konzervativizmus v oblasti motorizácií, nemožnosť individualizovať prvky výbavy, prípadne síce spoľahlivá, ale v porovnaní s modernými automatmi iba klasická 5-stupňová automatická prevodovka s hydromeničom spolu s pomerne vysokou cenovkou odsunuli tento model na okraj záujmu.

Autá v podstate od začiatku výroby od roku 2008 netrpeli žiadnymi detskými chorobami a ani vážnymi problémami vyplývajúcich z konštrukčnej chyby vývojárov. Jazdené Accordy, tak ako Hondy všeobecne,  si na trhu jazdených vozidiel držia ceny pomerne vysoko.

 
Klady vozidla
  • vysoká spoľahlivosť s každým motorom, ktorý bol v ponuke, benzínová 2,4 ka je motor s krásnou výkonovou špičkou a jadrným mechanickým zvukom, diesel poskytuje široký rozsah použiteľných otáčok;
  • veľmi dobré jazdné vlastnosti, stabilita podvozku a jeho mechanická odolnosť, presná mechanická prevodovka s krátkymi dráhami;
  • všetky motory majú rozvody riešené bezproblémovou rozvodovou reťazou, ktorá pri správnom olejovom servise presiahne hravo 300 000 km nájazdy;
  • kvalitne spracovaný interiér, materiály nevykazujú mechanické opotrebenie ani pri nájazdoch cez 200 000 km;
  • vo vyšších stupňoch výbavy veľké pohodlné sedadlá s primeraným bočným vedením a mechanickou odolnosťou;
  • výroba výlučne v Japonsku, čo dáva predpoklady dobrej kvality montáže;
  • nezáujem zlodejov.
 
Zápory vozidla:
  • vyššie ceny náhradných dielov, užšia ponuka z druhovýroby, dielov z druhej ruky tiež nie je v ponuke toľko ako na európske značky; 
  • batožinový priestor v kombi je svojim objemom 406 litrov zlým vtipom vzhľadom na segment, do ktorého patrí, Honda tvrdí, že je to „Lifestyle“ kombi... Priestor na zadných sedadlách je skôr priemerom, rozhodne nepatrí k velikánom triedy; 
  • slabým miestom bývajú pridierajúce sa piestiky zadnej kotúčovej brzdy, odporúčam kontrolu a preventívnu údržbu raz za dva roky;
  • nemožnosť voľby pohonu 4x4, absencia 6-valca, automatická prevodovka má iba 5 stupňov;
  • pri nájazdoch vyšších ako 200 000 km sa u benzínových motorizácií môže vyskytnúť zvýšená spotreba oleja;
  • u dieselov s vyšším nájazdom treba počítať s klasikou ako dvojhmotový zotrvačník, vstrekovače, spojka, prípadne DPF a turbodúchadlo.
 
Hodnotenie Autoporadcom 9/10

Kúpiť / nekúpiť

Honda Accord 8g je svojské auto, ktoré je mimoriadne spoľahlivé, pohodlné, s kvalitne naladeným podvozkom. Jediná škoda plastového interiéru. Keby na tom popracovali, tak hodnotenie auta by bolo minimálne o jeden bod vyššie!
 
Cena/protihodnota. Accordy začínajú zhruba na sume 5000 eur. Kúsky v dobrom stave s malou porciou kilometrov idú maximálne za 17-tisíc. Optimálne auto nájdete niekde na polceste. Je to veľa? Nemyslím. Ak chcete navonok jednoduché auto s atmosférickým benzínovým motorom alebo spoľahlivým dízlom, ľutovať nebudete. Dokonca by som si Type-S vedel bez akýchkoľvek problémov predstaviť v garáži. 
TopSpeed.sk verdikt pre jazdenú Hondu Accord 8g: ODPORÚČAME!