Recenzia Porsche Carrera4 (964)

Porsche 911 je nepochybne najznámejší a najlegendárnejší športiak na svete. Každý chalan má doma autíčko, alebo obrázok niektorej zo 6. generácií známej 911. TopSpeed.sk sa v rámci spoznávania klenotov Slovenska dostal k tomuto nádhernému, prakticky sériovému kúsku (okrem diskov) z Trnavy. Majiteľ bol natoľko ústretový, že nám nie len venoval pol dňa, aby sme auto mohli nacvakať, ale aj nafilmovať a čo s jeho vzácnou Carrera4 aj pojazdiť.

Porsche Carrera4 typ 964 v akcii. Krídlo sa nad 80 km/h automaticky dvíha

Poviem vám, napriek veku takmer 22 rokov je Carrera4, typ 964 stále veľmi čiperný a zvodný športiak. Motor s objemom 3,6 litra produkuje v základnej verzii 184 kW, teda 250 k a 310 Nm. Pohotovostná hmotnosť tejto verzie nabitej výbavou ako klíma, elektrické sedadlá, strešné okno, koža a audio je 1 450 kg. Maximálka je slušných 260 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne aj vďaka stálemu pohonu 4x4 len za 5,5 s. A ten zvuk priatelia. Ten vďaka koncepcii boxera a chladeniu vzduchom svojí za všetky prachy. Ľuďom sa nie len páči, ale doslova robí zimomriavky.

Porsche 911 je absolútne stelesnenie športiaku. Je to okúzľujúce auto, bez ohľadu na generáciu, či verziu. Je sexi keď stojí, jazdí, štartuje, alebo len hučí. Paráda!

Najznámejšia silueta športiaku vyzerá presne takto

Porsche koncom 80. rokov v III. generácii 911 vyrobilo mimoriadne úspešné auto. V priebehu len 4,5 roka sa celkovo predalo presne 62 172 kusov, čo je na rýdzo športové auto dodnes neuveriteľný úspech. Jedinečnosť Porsche 911 bez ohľadu na generáciu podčiarkuje fakt, že toto auto dopadlo v hodnotení Car of the Century na ohromujúcom 5. mieste! Pred ním boli len veľkosériové autá ako Ford Model T, Mini, VW Chrobák a Citroen DS.

2 dielne disky fuchs sú asi jediným nesériovým prvkom

Toto auto má na svojom konte niekoľko ďalších naj. Až do roku 1996, kedy predstavili novšiu generáciu, typ 996, bolo porsche vďaka typu 911 najúspešnejším a najväščím výrobcom vzduchom chladených motorov. III. generácia typu 911 prišla na svet v roku 1989 najprv ako Carrera4. Porsche pre tento typ prebralo viacero technológií z legendárneho supercar 959. Tak sa tu po prvýkrát objavil pohon 4x4, výsuvné zadné krídlo pre lepšiu aerodynamiku i chladenie motora vzduchom. Tiež skvelý koeficient odporu vzduchu karosérie typu 964 s cx len 0,32, čo bolo pred 20. rokmi naozaj skvelé číslo.

Ak chcete jazdiť v Carrere, tak jedine na predných sedadlách :)

Tento typ do sériovej výroby v Porsche, vcelku rýchlo po veľkosériových výrobcoch priniesol systém ABS, posilňovač riadenia, 2x čelný airbag a po prvýkrát aj automatickú prevodovku s možnosťou manuálneho radenia Tiptronic.

Tradícia je pre Porsche veľmi dôležitá. Každá 911 má spínaciu skrinku vľavo a uprostred budíkov veľký otáčkomer