Predať vyše 2,4 milióna kusov je obdivuhodný výkon a úspech pre akýkoľvek automobil. O to viac, keď ide o kúsok najluxusnejšej "ľudovej" značky Mercedes-Benz. Taký úspech zaznamenala trieda C typ W204 predošlej generácie. Bentley či Rolls-Royce o také čísla ani nemajú záujem a aj keď sa vraví, že papier znesie veľa, písať v ich súvislosti ľudový by bolo skutočne neúnosné aj v dvojitých úvodzovkách.

 

Na rozdiel od Mercedesu, ktorý je medzi bežne dostupnými značkami najluxusnejšou. Oprávnene. Veď sa len pozrite na ten interiér! Pri správnej kombinácii farieb a materiálov môže vyzerať ako najluxusnejší apartmán v 5-hviezdičkovom hoteli. Presne tak vyzeral ten náš. Mercedes luxus a príkladnú ergonómiu neponúka nie len v triede S, ktorej vnútro nedávno v USA označili za najlepší interiér na svete. Rozmaznávať vás každý deň dokáže aj nový Mercedes-Benz C, typ W205. To aké je auto vnútri je mimoriadne dôležité. Tam predsa strávi majiteľ neporovnateľne najviac času.

Bolo by však veľmi plytké vyzdvihnúť toto auto len skvelý interiér a vnútorný luxus. Naopak, nové céčko v sebe skrýva toľko kvalít a technologických prvenstiev, až je zložité ich všetky v jednom článku/videu spomenúť. Verím, že sa mi vo vyše 20 minútovom zázname podarilo obsiahnuť tie najdôležitejšie. Menej zásadné, no pre fajnšmekrov zaujímavé doplňam v texte. Ak chcete poznať W205 podrobnejšie, odporúčam viac sa povenovať jeho štúdiu na internete, prípadne získať k brožúru od predajcu. Nepochybujem, že vám ju u každého dílera dajú radi a hrdo. Veru majú sa čím pochváliť, ako potvrdzuje aj náš videotest nižšie. Pohodlne sa usaďte, snáď vás najbližších 22 minút nebudeme nudiť:

Rád priznám, že aj vonkajší dizajn najmenšieho medveďa s pohonom zadných kolies (samozrejme, robia aj 4matic) sa mi mimoriadne páči. Všobecne som z tvarov medveďov (až na výnimky) ostatných 3 rokov doslova nadšený. Na lepšie vybavených verziách Sport, alebo Avantgarde s vhodne zvolenou farbou môžu pri novom Céčku všetci oči nechať. Vôbec nevadí, práve naopak je pusom, že dizajn karosérie a mnohé detaily sú inšpirované triedou S a modelom CLA. Som zástancom toho, že autá danej značky by mali mať svoju identitu a podobajú sa na seba. Prepvapuje ma, keď práve tieto črty moderným autám viacerí výčítajú. Prečo to nie je problém aj pri imidžových produktoch ako mobiloch apple, samsung či htc, tabletoch, notebookoch, moderných televízoroch, či LCD monitoroch?

Z ktorejkoľvek strany, nasilu domontované LCD do nádherne tvarovanej prístrojovky vôbec nepasuje. Túto ohavu majú aj všetky modely na báze triedy A, teda aj GLA a CLA. Okrem skrytých častí interiéru je to ďaleko najlacnejšia časť vnútra.

Nech sa stretnem s kýmkoľvek, dokonca aj s veľkým priaznivcom trojcípej hviezdy, novej generácii malých medveďov nik neprepáči lacné a nevkusné riešenie informačného displeja uprostred prístrojovky. Naozaj nik!

Interiér zinscenovali dizajnéri na úrovni, ktorá je nevšedná aj vo vyšších triedach. Platí to pre starostlivý výber materiálov a ich sympatickú haptiku. Tiež presnosť detailov. Rovnako pre novú reč tvarov, ktorá prirodzene spája s dynamický športový vzhľad (okrúhle prieduchy vetrania ala alfa romeo) a prispieva sprostredkovaniu nezvyčajne vysokej hodnoty interiéru.

 

Stredová konzola progresívnymi krivkami vytvára lákavý pocit priestrannosti. Napriek relatívne mnohým gombíkom pripomína bezgombíkový Peugeot iCockpit. To preto, lebo riešenie gombíkov v "klávesnici" ovládania vzduchotechniky je tak šikovné a nerušivé, až máte pocit, že tam žiadne nie sú. Pôsobia skôr ako okrasná kovová lišta. Nehovoriac o tom, že aj ich používanie je dotiahnuté do detailu, je príjemné, presné a pôsobí mimoriadne trvácne.

Mercedes-Benz uvádza naozaj prúdnicovo navrhnutému Céčku hodnotou koeficientu odporu vzduchu cW len 0,24. To platí pre špeciálnu verziu C 220 BlueTEC ECO s ktorou vraj dosiahli rekord v strednej triede. Tu by som sa však pred jedovatým marketingom mal predsa len trochu na pozore. Pred rokom totiž tvrdili, že eko verzia CLA má len 0,23 a nezávislé meranie v USA ukázalo, že skutočná hodnota bola dokonca až 0,3 čo je dnes len priemerná hodnota. Pre čo najnižšiu hlučnosť vnútri špecialisti optimalizovali napríklad hluk ventilátora vetrania, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a zvuk/hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov. Škoda, že celú túto mravčiu prácu trochu dehonestuje vyšší hluk vzduchu okolo dverí pri diaľničných rýchlostiach.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre: športová s centrálnou hviezdou alebo pre líniu výbavy EXCLUSIVE klasická maska chladiča sedanu s hviezdou mercedes na kapote motora, ktorá s cieľom optimalizácie hodnoty cW dokáže úplne zatvoriť lamely a celkovým vzhľadom tak suverénne zvýrazňuje postavenie kultivovaného sedanu.

Mercedes-Benz triedy C W205 vzbudzuje pocit, že sedíte v aute vyššej strednej triedy. Vážne! Hlavne vďaka dlhej širokej kapote a vzdialenej hviezde vpredu. No nie je to len ilúziua. Trieda C podrástla. Pri rázvore dlhšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom celková dĺžka narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka o 40 mm na 1 810 milimetrov. Nárast priestoru poteší najmä cestujúcich vzadu. Aj objem batožinového priestoru novej triedy C 480 litrov (podľa ISO 3832) prekonáva úroveň predchodcu.

Neobávam sa nové Céčko (W205) označiť za aktuálne najlepšie auto strednej triedy. To že mne osobne neprináša takú radosť za volantom ako dokáže BMW radu 3 vôbec nevadí. V tomto síce trošku zaostáva, rovnako ako v zladení motora s prevodovkou, no vo všetkom ostatnom čo som si počas pár dní testovania dokázal všimnúť a uvedomiť je to absolútna špička. Či už technologicky, spracovaním, možnosťami výbav, aktívnou i pasívnou bezpečnosťou a hlavne inováciami. Ak so značkou Mercedes-Benz nemáte žiaden problém (povedzme kvôli obchodným partnerom, alebo len osobným presvedčením) a od auta naozaj nežiadate to naj v oblasti jazdných vlastností, neváhajte! Ak nebudete siahať po najslabších motoroch a malých výbavách, dostane sa vám do rúk to najlepšie čo dnešný svet v tejto triede prináša. Pripravte sa však na to, že vaše účty sa zapotia o čosi viac než by tomu bolo pri iných autách...

Mercedes-Benz C220 CDI BlueTec (W205)
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ krásny dizajn
(podobnosť s triedou S je prednosť a cnosť),
+ výborne neutrálne jazdné vlasnosti,
+ presné, precízne riadenie,
+ vzduchové pruždenie AirMatic,
+ najkrajší a najluxusnejší interiér v kategórii,
+ priekopnícke riešenia a technológie,
+ podpriemerná pohotovostná hmotnosť,
+ príjemne nízka spotreba 5,2 l/100 km,
+ 220CDI asi najlepšia voľba
dynamiky/spotreby medzi nafťákmi,

+ možnosť zodvihnúť auto cca o 3 cm,
+ supernízke otáčky pri 130 km/h len 1900.

 

     

MÍNUSY:
 

- privysoká cena lepšie vybavených verzií,
- lacné riešenia skrytých častí,
- nie najtichší od motora pri akcelerácii,
- hluk nad 130 km/h od predných okien,
- data navigácie na samostatnej karte,
- pomalšie reakcie 
prevodovky 7-G tronic,
- umiestnenie LCD uprostred,


 

 

 

Cenník modelov Mercedes-Benz C platný na Slovensku.

Mercedes-Benz C220 CDI

rok výroby 2014

Motor:

vznetový liatinový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu pozdĺž nad prednou nápravou s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva, objem 2 143 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 88,0 × 88,3 mm, kompresný pomer 16.2 : 1, max. výkon 125 kW (170 k) / 3 000 – 4 200 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 400 - 2 800 ot, litrový výkon 58 kW (79 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

7-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon zadných kolies.

Podvozok:

nezávislé viacprvkové zavesenie predných kolies, vzadu zavesenie s priestorovo uloženými ramenami, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC(ESP), TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov vpredu 7,5 x 18" + pneu 225/45 R18, rozmery diskov vzadu 8,5 x 18" + pneu 245/40 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4686 x 1810 x 1442 mm, objem kufra - 480 l, rázvor 2840 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 495 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 4,3 - 4,5 l/100 km (výrobca), počas testu 5,2 l/100 km, objem nárdže 41 l, výkonová hmotnosť 11,96 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 233 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,7 s

Cena:

Základná verzia 180 - od 33 510 €,
Testovaná verzia 220cdi BlueTEC - od 38 358 €

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

Nový Mercedes C pôsobí už na prví pohľad veľmi majestátne, elegantne a komfortne a presne taký aj je. Hneď po usadnutí za volant zaujmú dve veci. Prvou je kvalita spracovania interiéru a použité materiály. Nie som zástancom dreva v aute, ale tu sa vylovene hodí a vyzerá natoľko skutočne, že to hádam drevo aj bude. V kombinácii s, na pohľad kvalitnou, kožou je to úplne iný svet. Človek sa cíti híčkaný a to ešte ani nenaštartoval. Trochu rušivo tu pôsobia iba neodnímateľný „tablet“ v strede prístrojovky a pomerne nepraktická opierka ruky, s dotykovou plochou nad ovládačom informačného systému. Na jej použitie v kombinácii s otočným ovládačom si treba chvíľu zvykať. Druhou vecou ktorá udrie do očí po nasadnutí je neuveriteľne dlhá kapota. Jej rozmer ešte umocňuje klasický znak, ktorý trčí  úplne vpredu. Až zvnútra si tak človek uvedomí rozmery auta. Zvonka ich Céčko relatívne dobre maskuje. Prvý dojem z auta do bodky potvrdzujú jazdné vlastnosti. Auto je totiž mäkké a komfortné až človek ani nemá chuť jazdiť extra rýchlo. Na pohodlnú jazdu je stavaná aj prevodovka. Je až prekvapivo pomalá. Pri prudkom pridaní plynu v režime Comfort váha asi 2 s kým podradí. V režime sport je to len o niečo lepšie. Čiže pri predbiehaní s tým buď človek počíta, alebo si radšej podradí manuálne. Testovaný „2,2“ litrový diesel sa k tomuto auto vyslovene hodí. Má silu, keď treba a prijateľnú spotrebu. Krútiaci moment 400 Nm, koniec koncov, hovorí za všetko. S 1,5 tonovým autom nemá žiadny problém. Spotreba 5,2l na 100 km je cca o liter viac ako by chcel výrobca, ale aj tak slušná. Vecou, ktorú by som na tomto aute vyzdvihol, sú adaptívne LED svetlá. Ich hlavnou výhodou je plynulosť s akou menia svetelný kužeľ. Človek nevníma žiadne zapínanie a vypínanie jednotlivých LED-iek. Celé to pôsobí veľmi luxusne a prirodzene. Nové C je výnimočné a luxusné auto, no ak by som kupoval pohodlné prémiové auto strednej triedy, osobne by som radšej volil Volvo S60. Ak by som v tejto kategórii hľadal niečo športovejšie voľba by padla na BMW 3.