Na modely Opel OPC mám slabosť. Nie na všetky, samozrejme. Pokusy ako Meriva OPC, či Zafira OPC ma vôbec neberú a že sú zbytočné, po jednej generácii pochopili aj tvorcovia. Prvá generácia Astry G OPC, ktorú mal známy, ma tiež zvlášť neupútala. Nemala veľmi čím. V každom smere to bol taký priemerný športový hatchback, ktorým sme sa pred 15 rokmi učili hovoriť hothač. Astra H OPC však pre mňa všetko zmenila. Odvtedy OPC môžem.

 

 

Opel Astra H OPC mala v duchu doby miesto ostrejšej atmosféry dvojliter-turbo. Podľa prísneho hodnotenia či porovnania jazdných vlastností s konkurenciou nebola najlepšia v žiadnej oblasti. Ani v zrýchlení, ani časovke na uzavretej trati, ani na brzdách, či v maximálke. Astra H OPC však nepochybne patrila k špičke tej generácie nadupaných hatchbackov. A mňa si získala hneď troma vecami. Ostrým vzhľadom zvonku (špeciálne v krásnej modrej, alebo čiernej), interiérom, ktorému kraľovali mimoriadne predné sedačky Recaro, no hlavne výbušnosťou. Na to, ako sa motoru 2,0 turbo s max. výkonom 240 k najprv vôbec nechce a ako potom doslova trhá prednými kolesami asfalt, nezabudnem. A keď som na jednej takej skončil na niekdajšom ProRacing slalome v roku 2006 na Bratislavskom letisku v kategórii nad 2 litre v TOP3, ozaj to nemohlo byť nemehlo. Ani auto, ani vodič. :)  Ej ale som sa rozcítil. Prečo taký rozsiahly a emotívny úvod?

Lebo po prvých stovkách metrov v novej Corsa E OPC som sa akoby vrátil v čase o desaťročie. Ako šialene sa doba posunula, však? Dnes má auto z motora 1,6 l s turbom toľko koní, ako mali pred desaťročím prepĺňané dvojlitre. 1,6ka navyše spĺňa o úroveň vyššie limity Euro6. Je podobne výbušná, ako takmer všetky OPC, ktoré som skúsil. A na našich cestách rovnako, ba ešte viac nepohodlná ako jej predchodcovia, či súrodenci. Napriek tomu je to jedno mimoriadne nabúchané autíčko. Všetko na čom záleží dokáže robiť tak ako špička triedy, za ktorú sa považuje Fiesta ST, Clio RS EDC a Mini Cooper S.

Ostatné dve generácie Corsy sa mi tvarovo veľmi páčia. V najostrejšej verzii OPC špeciálne. Nová generácia E má oproti predošlému modelu navyše o 15 koní a 15 Nm. To znamená z pôvodných slušných 141 kW (192 k) a 230 Nm to generácia E posúva na 152 kW (207 k) a 245 Nm. A keby len to, ale maximum krútiaceho momentu je vďaka zvládnutej turboregulácii k dispozícii v rozsahu od 1900 až po 5800 ot. Krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu vo funkcii overboost dá dokonca až 280 Nm. Výsledkom je schopnosť vypáliť na stovku za 6,8 sekundy. Maximálka je pre takú malú hrču tiež slušných 230 km/h. Všetko parametre viac než hodné pre malé hothatche súčasnej generácie. Tak si to zhrňme. Je krásna, je výkonná, je super dynamická a stojí ohromne zaujímavé peniaze. Opel SR ju má v cenníku za 20 300 €, no už rok na ňu majú akciu so zásadným zvýhodnením len za 17 990 €! Za tieto peniaze je to kúpa roka!

Opel Corsa OPC generácie E má zaujímavú funkciu FSD (Frequency Selective Damping). Tá dokáže meniť tlmiace sily a prispôsobiť ich frekvenciám kmitania auta a cesty. To pre vyvažovanie športovej a komfortnej stránky pruženia. V porovnaní s bežnou Corsou je svetlá výška nižšia len o 10 mm, nemôžem však povedať, že je od zeme vysoko. Riadenie je tiež ostrejšie a tuhšie, než majú bežné modely tohto drobca. Samozrejme, brzdy na modeli, ako je tento, musia byť o poznanie výkonnejšie. Corsa OPC má štandardne 308 mm predné kotúče. V balíku Performance Package sú predné brzdové kotúče Brembo s priemerom 330 mm. Môžem potvrdiť, že tie naozaj znesú riadnu nakladačku. Ani po 6 ostrých kolách na SlovakiaRingu, ktorý je na brzdy mimoriadne náročný, nezoslabli. Okrem toho získate samozáverný viaclamelový diferenciál značky Drexler, tvrdšie nastavenie pruženia a 18" disky kolies s pneumatikami Michelin Pilot Sport. Pri tom pružení sa ešte musím zastaviť. Pravdu povediac, za celý týždeň som funkčnosť a výhody systému FSD nerozpoznal. Corsa OPC je prosto nastavená tvrdo a tuhosť pruženia si nemôžete zmeniť. Nedokážem však povedať, aká by bola bez systému selektívnej frekvenčnej úpravy pruženia. Je možné, že na našich necestách ešte tvrdšia a nepríjemnejšia pre časté použitie.

Napriek nejednej výčitke v tabuľke nižšie (mnohé z nich sú od Opela celkom zbytočne nedotiahnuté veci) je Corsa E OPC medzi mojimi hothatch favoritmi v triede malých áut. Je ohromne hravá, má čitateľné jazdné vlastnosti, napriek turbo motoru sa dá v zákrutách veľmi slušne ovládať plynom a na rozdiel od niektorých konkurentov je ozaj pekná. Na okruhu schopnosťami dorovná najlepšie mašiny v triede a za danú cenu je to skutočne bezkonkurenčná ponuka!

PLUSY:

+ dlhodobá akciová cena 17 990 €,
+ balík Performance za príplatok 2200 € je top!, 
+ krásna, dravá a hravá,
+ kombo spotreba 7,5 l/ 100km,
+ skvelé brzdy Brembo 330 mm,
+ dobré vzdialenosti pedálov na medziplyny,
+ citlivé riadenie, strmé a reaguje aj na najmenší pohyb,
+ krásne disky a špičkové pneu Michelin Super Sport, 
+ síce nedotáčavá, ale dobre cítiť, kedy to príde,
+ dravé zrýchlenie, výbušná dynamika,
+ zaujímavý zvuk,
+ sedadlá Recaro sú perfektné,
+ miesto aj vzadu pre nohy, aj hlavy, ako v SUV :)
+ ESC vypínateľná v dvoch stupňoch.
 

 

     

MÍNUSY:

- nepresné radenie,
- prístup na zadné sedadlá/manipulácia so sedadlami,
- okná na diaľku neotvoria,
- ťažké dvere, treba s nimi buchnúť,
- slepé chladiace otvory (nárazník, kapota),
- pri 130-ke na 6. točí až 3400 ot!
- lacné plasty vo dverách, malé odkladacie priestory.
 

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

Corsa OPC je naozaj výborný, hravý, ostrý hatchback. Má výborné brzdy, relatívne lineárny ťah aj napriek turbu, strmé a citlivé riadenie a je krásne čitateľné. Na hrane je síce nedotáčavé, vodič ale presne cíti, kedy to príde a vie to krásne korigovať. Opel navyše už tradične ponúka ideálne rozloženie pedálov na športovú jazdu s medziplynmi. Osobne sa mi páčil aj zvuk a spokojný som bol aj s tvrdosťou podvozka. Niektorým členom redakcie sa síce zdal až pritvrdý, no podľa mňa to je dobrý kompromis. Minimálne polovica predaných kusov tak či tak skončí s ešte tvrdším tuningovým podvozkom. Ja som bol z malej Corsy OPC nadšený a dávam jej všetky palce hore.


 

Opel Corsa E OPC

rok výroby 2016

Motor:

zážihový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 598 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih: 79 x 81,5 mm, kompresný pomer 8,8:1 rozvod DOHC, max. výkon 152 kW (207 k) / 5 800 ot, max. krútiaci moment 245 Nm / 1 900- 5 800 ot, litrový výkon 95,1 kW (129,4 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu torzná priečka, kotúčové brzdy, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, BAS...

Kolesá:

ľahkozliatinové disky 18",
pneu 225/35 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v – 4 021 x 1 944 x 1 478 mm, rázvor 2510 mm, objem kufra - 285/1090 l, pohotovostná hmotnosť - 1 218 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 7,5 l/100 km (výrobca), počas testu 7,5 l/100 km,  výkonová hmotnosť 8,1 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 6,8 s

Cena:

Základný model  - od 20 290 €,

Akciová cena - od 17 990 €
Testovaný model s balíko Performance Pack - 20 190 €.

 

 
Opel Corsa OPC
152 kW M6
Renault Clio R.S.
147 kW EDC6
Základná cena

17 990 € 
(Corsa OPC 152 kW M6)

22 490 €
(Renault Clio R.S. 147 kW EDC6)
Adekvátna výbava
20 940 € (mechanický samosvorný diferenciál, 18-palcové disky, 330 mm športové brzdy Brembo, automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, automatická klimatizácia, asistent diaľkových s dažďovým senzorom )
Pack Cup (18-palcové disky, podvozok Cup, červené brzdové strmene) 1 200 €, vyhrievané predné sedadlá 200 €, 
Výsledná cena
20 940 €
23 890 €
 
Ford Fiesta ST
134 kW M6
Peugeot 208 GTI
153 kW M6
Základná cena
20 990 €
(Ford Fiesta ST 134 kW M6)
21 490 €
(Peugeot 208 GTI 153 kW M6)
Adekvátna výbava
17-palcové disky 445 €, v sérii vyhrievané sedadlá, automatická klimatizácia
17-palcové disky 330 €, v sérii automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, 7-palcový dotykový displej
Výsledná cena
21 435 €
21 820 €