Honda CR-V je veľmi populárnym modelom značky a aj svojho segmentu, čo dokazujú čísla predajov. Len na americkom trhu sa minulý rok predalo cez 380-tisíc kusov. Aktuálna generácia je v poradí už piatou, pričom predstavená bola v októbri 2016. Modernizovaná verzia v podobe faceliftu prišla v roku 2019, no nami testovaná verzia bola ešte z éry pred modernizáciou. Okrem vyššie spomenutej hybridnej verzie ponúka aj 4-valcové benzínové alebo dieselové motory. Tie spolupracujú buď so 6-stupňovým manuálom, alebo s automatickou prevodovkou CVT. 

Keďže sme CR-V zobrali na valce, je jasné, že disponovala pohonom 4x4, no k dispozícii je aj ako predokolka. Tou je väčšinu času aj v prípade verzie AWD, ktorá pohon zadných kolies pripája až v prípade potreby, teda ak systém zachytí pokles trakcie. Systém následne zapojí aj zadný diferenciál a tak prenesie hnaciu silu aj na zadné kolesá. Honda CR-V tak nie je permanentnou štvorkolkou, ale využíva medzinápravovú spojku. 

Ako som už spomenul, hybridná verzia CR-V zvládla všetky skúšky. Je však veľmi atypická, nakoľko spaľovací motor priamo nepoháňa žiadne kolesá, ale generátor, ktorý produkuje elektrinu pre samotné elektromotory a až tie poháňajú obe nápravy. Pohon kolies klasickej verzie CR-V však zabezpečuje len spaľovací motor a tak bude zaujímavé sledovať rozdiel medzi nimi.

5/6 hviezdičiek

Pomerne nečakane zvládla Honda CR-V 4x4 test „len“ na 5 zo 6 hviezdičiek s časom 8,94 sekundy. Nechápte ma zle, zisk piatich hviezd a teda zvládnutie prvých piatich testov je skvelý výsledok, avšak po tom, čo hybridná verzia pokorila všetky skúšky sa obdobný výsledok očakával aj od konvenčného variantu. Nad jeho sily bol posledný test, teda s trakciou len na jednom kolese zadnej nápravy. CR-V nedokázalo poslať na dané koleso dostatok krútiaceho momentu ani s vypnutou stabilizačnou kontrolou a pohnúť sa vpred. Je to tak azda prvýkrát, čo hybridná verzia zaznamenala v našom 4x4 teste lepší výsledok ako jeho náprotivok len so spaľovacím agregátom.