Automobilky Mazda a Toyota dnes oznámili oficiálne rozšírenie spolupráce, ktorej hlavnou úlohou je zdieľanie technológií. To pomôže obidvom japonským výrobcom ušetriť nemalé finančné prostriedky pri vývoji úspornejších aut a splniť čoraz prísnejšie emisné normy. Mazda potrebuje palivové články a Toyote sa zase páčia úsporné motory SkyActiv. 

Zľava prezident Toyoty Akio Toyoda a generálny riaditeľ spoločnosti Mazda Masamichi Kogai.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Toyota nemá čo Mazde ponúknuť, nakoľko ešte začiatkom roka uvoľnila 5680 patentov, aby rozšírila palivové články. Mazda si chcela vyvinúť vlastné ale to by znamenalo veľkú investíciu. Spolupráca s Toyotou jej umožní získať moderné technológie, nakoľko ako menší výrobca nemá také veľké finančné zdroje na vývoj nových technológií. Navyše, Toyota má skúsenosti v oblasti výroby takýchto áut. Mazda zase ponúkne svoje úsporné benzínové aj naftové motory SkyActiv. Zdieľanie techniky medzi týmito dvomi výrobcami by mohlo priniesť v budúcnosti zaujímavé kombinácie. Dobrou správou je, že Mazda sa nemusí zbytočne zdržovať a zaťažovať vývojom technológií, ktoré Toyota už má a sústrediť sa na vylepšovanie už tak dobrých motorov.  

Scion iA je prezlečená Mazda 2 sedan. 

Automobilky v súčasnej dobe už spolupracujú. Mazda využíva hybridnú technológiu Toyoty a na domácom japonskom trhu sa predáva model 3 Hybrid. Toyota zase začala vyrábať vo svojej mexickej továrni malý sedan Scion iA, čo je vlastne trochu upravená Mazda 2 sedan. 

zdroj : carscoops