Na prvý pohľad vyzerá ako Porsche 911 generácie 993 s odrezanou strechou, v skutočnosti má však Bergmeister kompletne všetky vonkajšie panely vyrobené z uhlíkového kompozitu. Ten RUF samozrejme nepriznáva, rovnako ako karbónový monokok či moderné pomocné rámy vpredu i vzadu.

A nie – ak ste to doteraz náhodou nevedeli – RUF nie je žiadna tuningová firma zameraná na Porsche. Štatút výrobcu automobilov dostala už v roku 1981 a doteraz toho pri tvorbe svojich kreácií využíva, akurát sa teda drží dizajnu svetoznámeho modelu CTR Yellowbird z druhej polovice 80. rokov.

Najnovšia kreácia okrem toho vzdáva hold hneď niekoľkým zaujímavým špeciálom určeným k pretekom do vrchu. Konkrétne Porsche 906 Bergspyder z polovice šesťdesiatych rokov, modelu 909 Bergssyder z roku 1968 a ešte o niečo staršiemu Porsche 718 RS 60 Spyder.

Podobnou poctou vyššie spomínaným strojom je i továrenský Boxster Bergspyder z roku 2019, ktorý vznikol na základoch typového radu 981, RUF sa však trochu viac držal staršej predlohy. Teda aspoň navonok.

Podobne ako pretekárske špeciály, ani Bergmeister nemá klasické predné okno, ale len akýsi minimalistický ochranný štít vyrobený z polykarbonátu. Interiér je kompletne čalúnený čiernou alcantarou, pričom jedinými kontrastnými prvkami v kabíne sú bezpečnostný vypínač elektrického okruhu, tlačidlo výstražných smeroviek a poistky bezpečnostných pásov.

Na retro-vlnu hrá tiež čalúnenie sedadiel tartanom, jednoduchý trojramenný volant bez airbagu a klasické sú aj palubné prístroje so zeleným podsvietením.

Zadnej časti dominuje dvojitý „kačací“ chvost a neobyčajná je tiež úplná absencia zadného nárazníka. Nie je jasné, či tým chceli vo firme vystaviť na obdiv výfukový systém, alebo sa auto bude skutočne takto predávať, ale tabuľky na bokoch s nápismi „Caution Hot“ (pozor, horúce), naznačujú, že by druhá možnosť mala byť správna.

Pokiaľ ide o motor, zadné kolesá bude prostredníctvom samosvorného diferenciálu a šesťstupňovej manuálnej prevodovky poháňať 3,6-litrový vzduchom chladený boxer. Šesťvalec dostal mazanie so suchou vaňou a vďaka preplňovaniu produkuje 450 koní pri 5500 ot./min. a 600 Nm pri 4500 ot./min.

Napriek tomu, že nový RUF vyzerá ako stelesnenie purizmu, v skutočnosti sa môžete spoľahnúť na karbón-keramické brzdy s priemerom 350 mm a šespiestikové strmene vpredu, respektíve štvorpiestikové na zadnej náprave.

Čo Nemci zatiaľ neprezradili, je cena a koľko kópií majú v pláne postaviť. Predpokladáme ale, že oboje bude dosť závislé na záujme či počte objednávok. Tak držte palce, nech je ich čo najviac. Podobné autá by nemali končiť len ako funkčné prototypy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: RUF