Volkswagen Race Touareg 3 vs sériový Touareg. Vidíte ten rozdiel? :)

Terénny špeciál VW Touareg pre rok 2011 je v poradí už tretia generácia víťazného vozu. Pred konštruktérov boly postavené tri hlavné úlohy - vylepšenie chladiaceho systému, optimalizovať využitie prevodových stupňov a dodať viac výkonu pri jazde vo vysokých nadmorských výškach (štvrtá etapa sa ide cez Paso de Jama v 4800 m.n.m.). Pohonná jednotka je radový päťvalec, nadvakrát prepĺňaný 2,5-liter TDi. Ten, kdo by čakal zážihový motor, je na omyle. Tie sa už vo vytrvalostných pretekoch u VW nepoužívajú. Aj keď možno nie kvôli spoľahlivosti tak určite kvôli spotrebe a dlhšiemu dojazdu. Motor tento rok dáva o sedem koní viac než model zo sezóny 2010, teda 310 k (231 kW) a 600 Nm. Výkon na všetky kolesá putuje cez päť stupňovú manuálnu prevodovku a diferenciály s obmedzenou svornosťou. Medzi to ešte vstupuje keramická spojka ZF Sachs s tromi taniermi. Pri hmotnosti 1787 kg dokáže Touareg na stokilometrovú rýchlosť akcelerovať za 6,1 s a maximálka je 188 km/h (neuvádza sa či na asfalte alebo v teréne). Voz obúva pneumatiky BF Goodrich 235/85 R16.

Volkswagen Race Touareg 3

"Vývoj Touaregu 3 pre preteky na Dakare je podriadený jedinému cieľu a tým je získať hat-trick," - hovorí riaditeľ Volkswagen Motorsport Kris Nissen.
Auto je postavené okolo jadra z predchádzajúcich ročníkov, ktoré sa už osvedčilo - priestorový trubkový rám z vysokopevnostnej oceli, obalený karosériou z karbónu a kevlaru. Konštrukcia sa príliš nemení. Dakar sú predsa len vytrvalostné preteky, takže so zmenami konštrukcie sa príliš neexperimentuje. Pri použití novej časti v preteku musí byť komponent otestovaný priamo v praxi, odjazdením vzdialenosti aspoň 1,5x rally Dakar a samozrejme bez vážnych problémov. Ide najmä o spoľahlivosť. Tú tento rok testovali v Maroku a na ruskej Silk Way Rally z Moskvy do Soči. Celkovo tím najazdil viac než 10,000 kilometrov.

Volkswagen Race Touareg 3

A ako je to teda s tými zmenami? Oproti minuloročnému špeciálu má Touareg 3-ka prepracované chladenie na streche, nový grill na prednej maske a napríklad LED svetlá. Na prvý pohľad takmer identické vozy. Konštruktérom sa podarilo dosiahnuť jemne nižšiu spotrebu paliva bez toho aby obetovali výkon.

Volkswagen Race Touareg 3 v celej svojej nahej kráse...

Zatiaľ sa Volkswagenu v pretekoch darí. Z posádiek Carlos Sainz/Lucas Cruz, Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk, Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz and Mark Miller/Ralph Pitchford, práve tá prvá vedie priebežné poradie Dakaru 2011 a zároveň je obhajcom minuloročného víťazstva. Ďalší report z Dakaru 2011 prinesieme na našich stránkach už čoskoro.

Volkswagen Race Touareg 2 v porovnaní s Volkswagen Race Touareg 3