Volkswagen síce v minulosti produkoval typ 181/182, ktorý by sa dal nazvať ako prvý terénny počin automobilky, avšak bola to veľmi okrajová záležitosť. Práve až prvá generácia Touareg-u prišla do práve obdobia rozmachu veľkých SUV a trafila presne klinec po hlavičke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Prvá generácia

Tá prišla na trh v roku 2002. A zatiaľ čo nasledujúca a aj tá tretia už nemajú až toľko na dobu vzniku zaujímavých riešení, práve prvá je zaujímavá minimálne ponukou motorov. Od začiatku ju vyrábali v Bratislave, kde sa vlastne Touareg vyrába až dodnes.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Keď si len zrátame množstvo motorov alebo skôr rozsah, tak prvá generácia je jednoznačne unikátom. Mohli ste ju mať s 5-, 6-, 8-, 10-, ale aj 12-valcovým motorom. Nespomínam si na veľa áut, ktoré ponúkali takúto rozsiahlu špecifikáciu v podobe palety motorov.

Základom bol vznetový 2,5-litrový päťvalec, najprv s 120 kW (163 k) a neskôr s 128 kW (174 k). Zrýchlenie na 100 km/h za 12,7 sekundy nebolo žiadne terno. Vyššie stál asi najrozšírenejší a aj najvhodnejší motor, trojlitrové V6 TDI s 165 kW (224 k), ale aj s 176 kW (240 k). Na vrchole bol 5-litrový V10 TDI s 230 kW (313 k) a vo verzii R50 dokonca s 258 kW (351 k) a 850 Nm.

Benzínová paleta začínala na 3,2 V6 s 162 kW (220 k), potom 3,6 V6 FSI s 206 kW (280 k) a nad tým bol 4,2-litrový V8 s 228 kW (310 k) alebo ako FSI s 257 kW (350 k). Absolútnou čerešničkou bola verzia s 6,0 W12 a 331 kW (450 k), ktorá ako jediná musela mať maximálnu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h.

Druhá generácia

Druhá generácia, ktorá prišla na trh v roku 2010, túto paletu motorov značne zredukovala. Karoséria dostala modernejšie hrany a celkovo uhladenejší štýl, keďže prvá generácia vyzerala ako nafúknutý Phaeton alebo Passat B5,5.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ponuka zážihových motorov zostala len pri V6 alebo V8 (a aj to len na niektorých trhoch). Zážihový 3,6 V6 ponúkal 206 kW (280 k), neskôr prišiel 3,0 V6 TFSI ako hybrid s 279 kW (380 k). V8 nebola ani u nás dostupná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ponuka dieselov sa tiež zmenšila na V6 a V8. 3,0 TDI ponúkali v prevedení od 150 kW (204 k) do 193 kW (262 k). Najsilnejším motorom bol 4,2 V8 TDI, aj keď mal zdvihový objem bližšie k 4,1. Ten produkoval 250 kW (340 k) a 800 Nm.

Tretia generácia

Aktuálna tretia generácia je zatiaľ dostupná len s naftovými motormi. S dvoma naladeniami V6 TDI, veľkým 4,0 V8 TDI a 310 kW (421 k). Zážihový zástupca je len jeden 3,0 V6 TSI, do ponuky príde aj hybrid a na niektorých trhoch dokonca štvorvalec 2,0 TSI. Na oslavu miliónteho predaného kusu tak VW pripravil aj špeciálnu edíciu.

Tá bude k dispozícii s 2 typmi kolies, s novým voliteľným lakovaním Sechura Beige, nášľapné lišty budú mať logo One Million a taký istý nápis bude aj na B-stĺpikoch. V interiéri bude špeciálna koža, ktorú bude mať na sebe aj kľúč od auta. Ponuka štartuje v Nemecku na 80 880 eur pre V6 TDI s 210 kW (286 k).

Zdroj foto: Volkswagen

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov