Mercedes sa po rokoch vracia do segmentu malých kabrioletov. Prvýkrát však na báze triedy C s modelom C Cabriolet. Ide už o štvrtú karosársku verziu triedy C. Ide o významnú novinku, lebo otvorené Céčko nahradí po 6 rokoch absencie pôvodný typ CLK Cabrio. Ten vznikal ešte v 90. rokoch a v portfóliu medveďov hore bez zastupoval v dvoch generáciách triedu C aj E súčasne, hoci bližšie mal práve k céčku. 

 

Nový kabriolet strednej triedy sa výrazne podobá na luxusnú triedu S bez strechy. Zástupcovia Mercedes predstavili v Ženeve druhú výkonnú verziu AMG C43 Cabriolet. Novinka bude konkurovať autám ako Audi S5 Cabriolet a BMW 440i/435i Cabrio.

Mercedes-AMG C43 Cabriolet dokáže vystreliť na stovku len za 4,7 sekundy.

Céčkový kabriolet má síce štyri miesta na sedenie, no zadné sedačky sú skôr len núdzovkou

Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

Mercedes-AMG C43 má pod kapotou 3,0 litrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec. O dostatočný príjem vzduchu v motore sa stará dvojica turbodúchadiel. Výsledkom je 270 kW (367 koní) a 520 Nm. Kabriolet dokáže vystreliť na stovku len za 4,7 sekundy, aj vďaka pohonu všetkých kolies 4MATIC. Pri rozlete ho však zastaví obmedzovač pri tradičných 250 km/h. Motor je spriahnutý s novou 9-stupňovou automatickou prevodkou. Priemerná papierová spotreba je 8,3 l/100 km.

Cabriolet je v interiéri takmer identický s verziou Coupé

Pre verziu C43 je štandardom športový adaptívny podvozok AMG RIDE CONTROL s troma režimami – Comfort, Sport a Sport Plus. Pre zachovanie nízkej hmotnosti aj s potrebnými výstuhami má kabriolet niekoľko častí z hliníka.

 

Vzhľadu dominuje sklápateľná plátenná strecha. Pri nej sa inšpirovali väčším modelom S Cabriolet a prichádza v niekoľkých farebných vyhotoveniach (čierna, červená, modrá a hnedá). Otváranie alebo zatváranie trvá menej než 20 sekúnd a môžete ho vykonávať pri rýchlostiach do 50 km/h. Plátenná strecha má niekoľko vrstiev a podľa výrobcu poskytuje výbornú úroveň odhlučnenia. Pre komfort posádky nebude na palube chýbať systém vyhrievania krku AIRSCARF a systém optimalizácie obtekania vzuduchu pri otvorenej streche AIRCAP.

 

Na palube nechýbajú ani bezpečnostné a asistenčné systémy a ani polo-autonómny režim.

 

Céčkový kabriolet dostanú prví zákazníci v priebehu jesene. Slabšia verzia so štvorvalcom (C300) príde už v priebehu leta. V budúcnosti uvidíme aj plnohodnotnú verziu AMG so 4,0 litrovým motorom V8.


Zdroj: carscoops