Ľudia majú sny. Niekto chce jazdiť v supercare, iný chce športiaky vyrábať. To bolo cieľom Marussie. Postavili prvý ruský supercar, mali byť ruským Ferrari a zapojili sa aj do Formuly 1. Automobilkou v roku 2007 založil pretekár Nikolai Fomenko a celý projekt finančne zastrešil Andrej Čeglakov. Ako prvú predstavili Marussiu B1, ktorá sa stala prvým ruským supercarom, potom prišli s Marussiou B2.

Na Marussie B1 padá prach

Marussia mala byť ruským Ferrari, to ale nevyšlo a rok po skončení výroby je z automobilky mesto duchov.

Fomenko na to išiel chytro, Marussiu B1 aj B2 postavil na rovnakom šasi a poháňal ich rovnakými motormi, líšili sa iba panelmi karosérie. Autá však neboli len tak na parádu, vážili asi 1100 kg a zákazníci si mohli vybrať, či zadné kolesá bude poháňať atmosférický 3,5 litrový V6 s výkonom 360 k, alebo prepĺňaný 2,6 litrový V6 Cosworth s výkonom 450 k. Marussia B1 a B2 dokázali pokoriť stovku za 3,8 s dosahovali topspeed viac ako 250 km/h.

Rok po skončení výroby je z fabriky mesto duchov

Že to Marussia myslí s motoršportom vážne ukázali keď supercary prevetrali na okruhu a potvrdili to v roku 2010 kúpou tímu Formuly 1, Virgin Racing. Hoci v F1 neboli veľmi úspešní, dokázali, že majú na to udržať sa v motoršportovej elite. Lenže automobilke sa postupne prestalo dariť sa prišiel úpadok. Stratovú firmu prestal Andrej Čeglakov finančne podporovať. V roku 2014 Marussia skončila, no tím F1 sezónu dokončil. Dnes jazdia ako Manor F1 Team.

Automobilka nebola na trhu vyslovene neúspešná. Oficiálne informácie hovoria, že predali takmer 3000 kusov Marussie B1 a asi 500 kusov Marussie B2. Ani to však nestačilo na záchranu. O týchto číslach každý odborník pochybuje. Dnes firma chátra a na nedokončené autá padá prach. Fotky ukazujú, ako to vyzerá rok po bankrote Marussie. Nie je to pekný pohľad.

Zdroj: autoforum.cz