Máte záujem o kúpu jazdeného auta? Našli ste auto v inzeráte, no inzerát je skromný, fotky biedne a samozrejme chýba jeden údaj. A to síce kilometre ojazdeného auta. Auto však vyzerá, že za to stojí, tak začínate zisťovať všetko, čo je na internete voľne dostupné.

Uvediem krátky príklad:

 


Zaujímate sa iba o autá staršie ako 4 roky – novšie autá sa nemusia podrobiť TK a EK. Samozrejme, služby poskytované na stránke www.seka.sk alebo www.ko.sk poznáte. Zadáte si do kolónky evidenčné číslo, prepíšete vygenerovaný kód a dúfate, že dané auto systém pozná. Ale omyl. Nepočítali ste so situáciou, že vám vyskočí kolónka - k danému evidenčnému číslu neexistuje žiadny záznam. To znamená, že súčasný majiteľ neabsolvoval tzv. administratívnu kontrolu na STK, pri ktorej sa do systému vkladá nové evidenčné číslo.

Nechcené okienko pri zadaní evidenčného čísla, ktoré nie je v systéme

Čo teraz? Budete volať hneď na inzerát? Áno, môžete a zistíte si okrem ďalších informácií i VIN číslo auta. Ale čo v prípade, že Vám ho predávajúci nepovie, a Vy sa chcete pozrieť na stav kilometrov pri TK a EK? Je tu ešte jedná možnosť, stránka Slovenskej kancelárie poisťovateľov.

Na tejto stránke si môžete zistiť, kde má auto uzatvorené povinné zmluvné poistenie. V čom spočíva fígeľ? Do prvej kolónky zadajte značku a do druhej dátum. Neudávajte dnešný dátum, ale povedzme o rok späť, napríklad 9.5.2015 (2014). Tak získate predchádzajúce evidenčné číslo a to následne môžete znova preveriť na stránke www.seka.sk alebo www.ko.sk

Ak sa vám nedarí zistiť stav kilometrov jazdeného auta so súčasnými evidenčnými číslami (značkami), vyskúšajte web Slovenskej kancelárie poisťovateľov. Nájdete v ňom aj predošlé evidenčné číslo.

Dôležité je zadať starší dátum, a v ľavom dolnom rohu sa objaví predchádzajúce evidenčné čislo vozidla.

Tento fígeľ funguje i vtedy, keď sa chcete dozvedieť, či Vaše staré auto, ktoré ste s ťažkým srdcom predali, ešte stále jazdí. Samozrejme, údaje na týchto portáloch sú informatívneho charakteru. Niekedy sa proste môže pomýliť i technik pri zadávaní údajov do systému, alebo mohlo mať auto stočené kilometre pred prvou kontrolou.

Na záver musím tiež povedať, že nie je dôležité, koľko má auto kilometrov, ale ako sa s ním jazdilo a servisovalo. Preto sa nenechajte odbiť vyšším stavom, ako je magických 150 000 - 180 000 kilometrov pri 15 ročnom aute. Ak sa majiteľ vzorne staral, tak auto s veľa kilometrami bude ešte dlho slúžiť.

Pri kúpe jazdeného auta tiež nedávajte vždy na prvý dojem, ale zoberte si so sebou nejakého fanúšika áut, ktorý isto rád pomôže pri rozhodovaní. Navonok pekné a čisté auto po dôchodcovi môže byť v horšom stave, ako si myslíte. O tom presvedči toto krátke video. :)