Fanúšikovia 4 kruhov sa asi zbláznia od radosti. Audi totiž pripravuje nový supervýkonný 3,0 litrový V6 TDI s dvoma turbami a elektricky poháňaným turbokompresorom. No prosto pod jednou kapotou by malo byť všetko o čom doposiaľ snívali. A navyše, tento supersilák bude k dispozícii v modeloch RS!


Nový motor má byť supersilný a váži 192 kg. Jeho klasické, rozumej nie superostré nastavenie (bez e-turba) má slúžiť v modernizovaných typoch A6, A7, A8. Výkonovo sa bude hýbať v rozmedzí veľmi decentných 161 - 200 KW (218 až 272 koní). V oddelení Quattro GmbH z neho však chystajú aj supersiláka s rovnakými parametrami ako má tri-turbo trojliter od BMW v modeloch M550d, X5 M50d, X6 M50d a 750d. To znamená maximálny výkon 380 k a 750 Nm.

Toto je nová naftová hviezda koncernu VW. 3,0 V6 TDI s výkonom od 218 až do 380 k a 750 Nm.

Na trhu má byť v ponuke už na budúci rok. Nepredpokladám, že Audi jeho použitie obmedzí len na kupé RS5 TDI v ktorom tento motor zatiaľ prevažne testujú. Je takmer isté, že sa objaví aj v modeloch RS4 a RS6 a dokonca aj do novej R8. Tak či onak, tento dvojstupňovo prepĺňaný motor sa stane vôbec prvým nafťákom pod kapotou modelu Audi RS. Nový supersilák V6 TDI má fungovať s dvoma klasickými turbami (podobne ako v mnohých moderných motoroch s jedným menším pre dobrý priebeh sily v malých a stredných otáčkach a jedným väčším pre silu vo vyšších točkách motora). K tomu všetkému sa ešte elektricky poháňaný kompresor má postarať o dosť čerstvého vzduchu pre malé turbo už od voľnobežných otáčok. Fungovať má do 3000 otáčok. Dá sa predpokladať, že nový motor bude končiť slušne nad 5000 ot. Nad 3000 ot ho elektronika odpojí.

Zapájať sa má do činnosti vždy, keď motoru otáčky klesnú výraznejšie pod 3000, teda po každom prudkom brzdení, pre pomalšie zákruty a podobne. Presne na to, aby malo auto nebývalú dávku dynamiky a pružnosti. E-kompresor bude "inteligentný" pretože novým vzduchom má tlačiť sanie ešte v čase keď pilot stále brzdí. V tom čase má motor pracovať s rovnakým plniacim tlakom ako by mu dávalo malé turbo. Motorári v Audi pôvodne koketovali s myšlienkou použiť dve elektricky poháňané turbá, no tento spôsob vraj viedol k spomaleniu práce. Neviem, či boli pod tlakom termínu odovzdania projektu, dosť na tom, že super ostrý dízel odľahčili použitím špeciálnych vnútorností o pekných 20 kg. Týka sa to ľahších hriadeľov, piestov a ojníc. Už tento rozdiel vraj citeľne znižuje pre mnohé modely audi tak typickú nedotáčavosť.

Zatiaľ ide len o koncept, no jeho verejná medializácia neznamená nič iné, než záverečné fázy vývoja. Budúci rok môžu vyznavači 4 kruhov, technológie TDI a veľkých výkonov plesať.

Okrem toho automobilka dodáva, že napriek veľkému výkonu, že nový dízel bude mať nižšiu spotrebu než benzínové ekvivalenty. Táto info však veľmi prekvapiť nemôže. Nový motor má byť okrem špičkových parametrov stále vcelku úsporný, patrične tichý a, samozrejme, ekologický... :)