Premiéra novinky bude na autosalóne v Los Angeles v priebehu novembra. Dizajnom sa aspoň vpredu trocha podobá na svojho brata, model 1. Práve z neho preberie koncepciu, nielen pohon prednej nápravy, ale aj motory alebo interiér.

Spojené predné ľadvinky mnoho ľudí odsudzuje, zatiaľ však nezanikli a nestalo sa z nich jedno veľké „nasávacie okno“. Predné sériové LED svetlá majú kaskádovitý tvar, za príplatok budú samozrejme adaptívne s funkciou vyrezávania objektov pred autom.

Vzadu nájdeme úzke LED svetlá, ktoré majú tvar písmena L. Základom budú 16-palcové disky, väčšie budú k dispozícii s priemerom 17, 18 alebo 19 palcov. Dĺžka vozidla je 4 526 mm, na šírku meria 1 800 mm, na výšku 1 420 mm a rázvor je 2 670 mm. Bezrámové dvere prinášajú typicky „frajerskú“ siluetu, majiteľ sa však bude musieť zmieriť s o niečo vyššou hlučnosťou.

V interiéri bude k dispozícii aj 9,2-palcový head-up displej alebo 10,25-palcový displej pre BMW Live Cockpit Professional. Z vyšších modelov si 2 Gran Coupe prináša aj možnosť ovládania gestami, samozrejme za príplatok. Na výber budú línie výbavy Luxury Line, Sport Line alebo M Sport. K tomu bude k dispozícii aj vylepšenie o prvky Dark Shadow.

Adaptívne pruženie ponúkne na výber 2 rôzne možnosti tlmenia. Množstvo sériových asistenčných systémov začína aktívnym brzdným systémom a končí aktívnym udržiavaním v jazdných pruhoch. Asistent cúvania zaznamená pohyby volantu pri jazde dopredu po dĺžke 50 metrov a dokáže ich pri jazde vzad kopírovať. Vodič tak nemusí počas cúvania v úzkej uličke točiť volantom. Personal Assistant zas dokáže odpovedať na rôzne otázky, niečo na štýl „Hej Mercedes“ od konkurencie.

A čo ponuka motorov? Na začiatku bude k dispozícii verzia 218i s trojvalcovým 1,5-litrom a 103 kW (140 k). Druhým bude vznetový dvojliter 220d s 140 kW (190 k) a vrchol bude predstavovať M235i xDrive s najvýkonnejším štvorvalcom od značky a 225 kW (306 k). Ten zrýchli na 100 km/h za 4,9 sekundy alebo s M Performance za 4,8 sekundy. Oba silnejšie motory majú v sérii 8-stupňovú automatickú prevodovku, najslabší je kombinovaný s manuálnou 6-stupňovou alebo robotizovanou dvojspojkovou so 7 stupňami. Verzia 228i xDrive s 170 kW (231 k) a dvojlitrovým štvorvalcom bude len na trhu v USA. A čo ceny? Základná verzia 218i bude na našom trhu štartovať na 29 650 eur. Málo, veľa? Vyjadrite sa.

Zdroj foto: BMW