BMW začne iX3 vyrábať už budúci rok, okrem tohto modelu príde do ponuky aj i4 a iNEXT, ale tie až v roku 2021. Dovtedy tu bude zatiaľ stále dostupné BMW i3, a teda aj novinka iX3. O plug-in hybridnom BMW i8 sa už šušká, že by mohlo dostať nástupcu, zatiaľ však nie je nič potvrdené.

S pohonom zadných kolies

Elektromotor má maximálny výkon 210 kW (286 k) a 400 Nm. Ten posiela na zadné kolesá. Áno, správne, je to zadokolka. BMW tiež tvrdí, že aj pri tomto modeli budete mať radosť z jazdy, čo by pri výlučne zadnom pohone aj mohlo platiť (nižšia hmotnosť).

Akumulátor vychádza z vývojovej technológie NMC-811, inžinierom z BMW sa vraj podarilo znížiť podiel kobaltu v akumulátore o dve tretiny. Využiteľná kapacita je 74 kWh, vďaka čomu poskytuje dojazd na úrovni 440 km podľa WLTP, kombinovaná spotreba by mala byť menej ako 20 kWh/100 km. Kompletné technické údaje sa dozvieme po svetovej premiére, ktorá by mohla byť už na ženevskom autosalóne.

BMW tiež oznámilo, že dosiahlo míľnik v počte vyrobených elektrifikovaných modelov. Od začiatku produkcie až dodnes vyrobili už cez pol milióna elektrifikovaných automobilov. A práve spomínané BMW iX3 bude míľnikom, keďže ako prvý model ponúkne na pohon vznetový, zážihový, plug-in hybridný alebo výlučne elektrický systém. Aktuálne má BMW v ponuke 12 elektrifikovaných modelov, od malého elektrického Mini, po veľké plug-in hybridné X5 alebo luxusný rad 7. Jubilejným polmilióntym vozidlom bolo plug-in hybridné BMW 330e.

Zdroj foto: BMW