Dvojspojkové prevodovky stratili svoju výhodu v rýchlosti preradenia

Dvojspojkové prevodovky sú za zenitom

Quintus pre austrálsky magazín Drive na otázku o budúcnosti dvojspojkovej prevodovky DCT povedal: Je otázne ako dlho ešte budeme DCT používať. Teraz môžeme vidieť automatické prevodovky s deviatimi alebo dokonca desiatimi stupňami. Takže za modernými automatickými prevodovkami sa skrýva veľa technológie." Dvojspojkové prevodovky podľa neho už prišli o svoje výhody: "Prevodovka DCT mala kedysi dve výhody. Bola ľahká a dokázala rýchlejšie radiť. Dnes už sa výhoda v rýchlosti radenia stratila." Budúcnosť, minimálne pre divíziu M, teda vidí v automatických prevodovkách s hydrodynamickým meničom.

Viceprezident BMW M pre marketing naznačil, že už ďalšia generácia M3 a M4 môže byť bez manuálnej prevodovky

Manuálne prevodovky sa nedokážu spoľahlivo popasovať s rastúcim výkonom

Peter Quintus dokonca predpovedá koniec manuálnych prevodoviek v M-kových BMW. Podľa jeho odhadu im dáva ešte tak 6-7 rokov. Už teraz je manuálna prevodovka dostupná iba v BMW M2, M3 a M4. V ešte aktuálnej generácii BMW M5 (F10) bola manuálne prevodovka k dispozícii pre americký trh, lebo si ju tam zákazníci vydupali. No už aj tam minulý rok túto možnosť stiahli. Nová generácia M5 (G30), ktorú BMW predstaví v druhej polovici tohto roka, už manuál neponúkne. To však nie je žiadne prekvapenie, veď to tak koniec koncov automobilka plánovala už v generácii F10. Quintus však ide ešte ďalej: "Nie som si dokonca istý, či ďalšia generácia M3 a M4 dostane možnosť manuálnej prevodovky." Problém je podľa neho fakt, že manuálne prevodovky nevydržia vysoký krútiaci moment nových motorov. Podľa neho boli hodnoty okolo 335 kW (450 k) a 600 Nm limitom pre trvácnosť manuálov. S vyššími hodnotami už nevedia ich trvácnosť garantovať. Na otázku prečo nepoužijú prevodovky od amerických výrobcov, ktoré sa dokážu popasovať s veľkými motormi V8, odpovedal: "Pozerali sme po amerických prevodovkách, no zistili sme, že sú ťažké a kvalita radenia je otrasná."

Zdroj: Drive