Dokáže nový typ v ponuke oživiť predaje Fiatu? Modelový rad Talianov dnes v podstate stojí len na typoch Panda, Freemont a 500 (500L, 500X). Na pomerne veľkú automobilkou, akou býval Fiat, je to veľmi malá ponuka. Z ponuky zmizli absolútne bez náhrady obľúbené autá ako Punto a Bravo. Sklamaným zákazníkom nezostávalo nič iné, len odísť ku konkurencii. Vieme o tom, že na juhu Európy pripravuje model 124 Spider, športové auto však predaje rapídne nezvýši. Namiesto toho by mal Fiat, ktorý sa topí v problémoch, priniesť lacný typ. Podľa najnovších informácii má túto úlohu splniť Tipo.

 

Zatiaľ poznáme len karosériu sedan, ale v budúcnosti by mali Taliani ukázať aj hatchback a kombi. 

Fiat reinkarnuje známe Tipo z konca 80. rokov. Auto vlastne už existuje. Vyrábajú ho v Turecku, kde nesie názov Aegea. Všade inde vo svete ho však Taliani budú predávať pod označením Tipo. Zatiaľ poznáme len karosériu sedan, ale v budúcnosti by mal prísť aj hatchback a kombi. Tipo má konkurovať lacným sedanom, ako je Dacia Logan, Citroen C-Elyseé a Peugeot 301. Tipo je ideologickým nástupcom sedanu Linea a Fiat ho donesie aj do Európy. Najmä verzie hatchback a kombi by mohli mať u našincov úspech. Karoséria sedan je predsa len obľúbenejšia na východných trhoch.

 

Fiat Tipo má konkurovať lacným sedanom ako sú Logan, 301 a C-Elyseé

Fiat teda konečne prinesie väčšie auto, ktoré by mohlo mať opäť úspech aj mimo domáceho trhu. Fiat Tipo využíva modulárnu platformu, ktorú zdieľa s typmi 500L, 500X a Jeepom Renegade. Rozmery sedanu sú 4500 x 1780 x 1480 mm. Rázvor má hodnotu 2640 mm. Kufor má veľmi slušný objem, až 510 litrov. 


Fiat predstavil štyri motory, z toho dva na naftu. Základ ponuky bude tvoriť atmosférický motor 1,4 Fire s výkonom 70 kW (95 koní). Slabší diesel 1,3 MultiJet ponúkne tiež 70 kW (95 koní). Väčší naftový agregát 1,6 MultiJet ponúkne 88 kW (120 koní). V Európe by sa mal objaviť aj väčší benzínový štvorvalec 1,6 E-torq s výkonom 81 kW (110 koní), ktorý príde aj vo verziách na CNG a LPG. K dispozícii bude manuálne aj automatické radenie.


Na palube si budete môcť priplatiť za automatickú klimatizáciu, navigáciu, multimediálny systém s 5“ dotykovou obrazovkou, hlasové ovládanie a parkovaciu kameru. V základnej výbave majú byť parkovacie senzory a dažďový senzor.


Taliani predstavia Tipo pre Európu začiatkom budúceho roku.

 

Zdroj: tlačová správa