Kórejské automobilky urobili za posledných 15 rokov neuveriteľný skok smerom vpred. Niečo podobné sa pred časom poradilo aj japonským výrobcom, no tým ich prienik trval dvojnásobne dlhý čas. Hyundai a Kia sú v porovnaní s minulosťou lepšie v takmer všetkých smeroch. Automobilky zlepšili dizajn, technológie, motory, podvozky alebo výbavu. Evidentne im to však nestačí.

Veracruz si veľa priaznivcov nenašiel.

Spoza oceánu prišla správa, ktorá naznačuje, že Hyundai mieri ešte vyššie. Jeho vysnívanou destináciou je podľa všetkého prémiový segment. Automobilka údajne zvažuje, že na severoamerickom trhu uvedenie nový luxusný crossover, ktorý znepríjemní život Lexusu RX a Cadillacu SRX.

 

Poslednýkrát, kedy Hyundai vstúpil do prémiových vôd v Severnej Amerike utrpel ťažkú porážku. Pokúsil sa o to s typom Veracruz, ktorý sme v Európe nemali tú česť spoznať. Automobil sa vyrábal 5 rokov a za ten čas veľa vody nenamútil. Typ bol následne nahradený známym Santa Fe.

Prémiový segment je pre mnohé automobilky lákavým miestom. Vedia to dobre aj v Južnej Kórei a preto je možné, že čoskoro predstavia nový crossover.

Nový crossover by mohol nastúpiť do boja aj proti tomuto Cadillacu.

Nový projekt môže vzniknúť na základoch súčasného Santa Fe. Problém je však v tom, že Hyundai zatiaľ odmieta vytvoriť novú luxusnú značku. Obe autá teda môžu stáť vedľa seba v jednej predajni a  výrobca ich bude musieť dostatočne odlíšiť iným spôsobom. Vyrábať navyše vozidlá všetkých kategórií a segmentov pod jednou značkou je takmer nemožné. Automobilka by predsa len mohla zvážiť vytvorenie novej značky ako súčasť plánu vstupu do prémiového segmentu.

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Fiat a luxusný segment? V Taliansku dostali chuť na samovraždu?