Crashtesty sú úplne bežná vec. Každý nový typ si nimi jednoducho musí prejsť. Na TopSpeede však o týchto veciach pravidelne nepíšeme. Dnes urobíme výnimku. Testy Euro NCAP má za sebou pomerne ostro sledovaný elektromobil BMW i3. Z hľadiska nárazových testov išlo o veľkú neznámu. Absencia spaľovacieho motora dávala konštruktérom nové možnosti, ako vyriešiť pohlcovanie energie z nárazu. Výsledky však nie sú úplne dokonalé a pre BMW môžu byť sklamaním.

BMW i3 v testoch Euro NCAP získalo 4 hviezdičky z piatich. Automobilka však na konštrukciu použila karbónové komponenty. Do vývoja vložila veľké finančné prostriedky. Štyri hviezdičky sú jednoducho málo.

 

Pri čelnom náraze je najviac ohrozený hrudník vodiča, ľavé predkolenie a krk. I3 uspela v ochrane dospelej posádky na 86 percent. Testy Euro NCAP ohodnotili ochranu detí na 81 percent. Problém nastáva pri ochrane chodcov. Ostrá hrana kapoty spôsobuje v prípade nárazu veľké zranenia. V tejto sekcii elektromobil získal len 57 percent.

 

Podľa týchto výsledkom nemôžeme BMW i3 hodnotiť ako nebezpečné. To rozhodne nie! Vzhľadom na vynaložený um a finančné prostriedky som akosi automaticky osobne očakával zisk 5 hviezdičiek.

 

Zdroj: euroncap.com

Prečítajte si aj: Ford zažiaril v testoch EURO Ncap