Konečne! Honda NSX prichádza s prvými oficiálnymi číslami a verím, že väčšinu nedočkavcov potešia. Aká teda je? Výborná, plná technických fajnovostí, vhodná na každý deň i jazdu na okruhu. Nová NSX je tým najlepším, čo automobilka vyrobila. Inžinieri sa s autom pohrali, aby pripravili to, na čo sme všetci netrpezlivo čakali: nový japonský supercar.

Poznáme oficiálne čísla Hondy NSX, hybridná pohonná jednotka ponúkne 581 k, šprint na 96 km/h zvládne za asi 3 s a dosiahne topspeed 307 km/h.

Novú generáciu Hondy NSX navrhli ako hybridnú štvorkolku, kde 3,5 l twin-turbo V6 poháňa zadné kolesá. Benzínová časť pohonnej jednotky poskytne 507 k pri 6500 – 7500 ot. a 550 Nm, zadným kolesám pomáha ešte elektromotor s výkonom 47 k a krútiacim momentom 148 Nm. Predné kolesá roztáča len elektrina, Twin Motor Unit (TMU) s dvomi elektromotormi, ktoré spolu ponúknu 73 k a 146 Nm. Celá pohonná sústava má dokopy  581 k.

Motor kombinujú s 9 stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. NSX šprintuje na 96 km/h za asi 3 s a dosiahne topspeed 307 km/h. Supercar pritom nie je najľahší, číslo pohotovostnej hmotnosti hovorí o 1725 kg s rozložením 42:58 v prospech zadnej nápravy. Vysoká hmotnosť však nemusí byť prekážkou, ak ju inžinieri správne využili. Veď ani Nissan GT-R nepatrí medzi anorektické autá a predsa patrí k tomu najlepšiemu, čo z Japonska prišlo.

Benzínový 3,5 l twin-turbo V6 ponúkne vyše 500 k

Systém NSX IDS (Integrated Dynamics System) zahŕňa úplnú kontrolu nad autom, od riadenia, bŕzd, plynu, cez prevodovku, magnetické tlmiče, motor až po športový hybridný systém SH-AWD. Vodičovi ponúkne štyri režimy, v ktorých môže auto využívať: Quiet, Sport, Sport+ a Track. Režim Quiet zvolíte, keď pustíte za volant manželku, auto primárne využíva elektrický pohon a benzínový motor nevytočí viac ako do 4000 ot., teda jazdí potichu.

Honda NSX vie jazdiť aj potichu v režime Quiet, no to najlepšie ponúkne, ak ju zoberiete na okruh, obujete semisliky a zapnete režim Track.

Sport nie je to, čo by sa na prvý pohľad mohlo zdať, tento režim vyžijete pri bežnej jazde, motor už nemá limit 4000 ot. a môžete si pridať, koľko vám srdce ráči. Auto lepšie reaguje na plyn, využíva agresívnejšiu mapu. Sport+ je to pravé orechové, IDS naordinuje autu lepšie reakcie, prevodovka začne radiť rýchlejšie a motor ide podľa ešte agresívnejšej mapy. V tomto režime dostanete zo štandardne dodávaných pneu Continental ContiSportContact 5 P najviac.

Ak ale obujete Hondu NSX do príplatkových Michelin Pilot Sport Cup 2, stále s rozmermi 245/35 ZR19 vpredu a 305/30 ZR20 vzadu, tak sa najlepšie zabavíte na okruhu v režime Track. Ten inžinieri navrhli ako najagresívnejší so všetkými nastaveniami na maxime s cieľom dosahovať čo najrýchlejšie a konzistentné kolá na pretekárskej trati.

Interiér novej NSX odeli do kože a Alcantary, tak ako sa na športové auto patrí. Prístrojový panel navrhli ako kombináciu analógových prístrojov a multifunkčného displeja. Palubnej doske vládne veľký dotykový displej, pod ktorým nájdeme ovládanie klimatizácie a ešte nižšie volič jazdných režimov. Cenu novej generácie Hondy NSX zatiaľ neoznámili, no hovorí sa o sume 170 000 dolárov, teda približne 155 000 eur.