Dvojročné kontroly ostanú zachované. Dohodli sa na tom ministri dopravy členských krajín EÚ.

Frekvencia kontrol ostane zachovaná. Dohodli sa na tom ministri dopravy členských krajín. Pre jednotlivé krajiny však ostala možnosť dobrovoľne pravidlá sprísniť. Legislatívny proces tohto návrhu však ešte nie je na konci. Niektoré veci ostávajú otvorené.

Európska komisia chce napríklad sprísniť vybavenie staníc STK. Rovnako chce zlepšiť vzdelávanie technikov a ich následnú kontrolu. So stanicami STK by mali začať spolupracovať aj autorizované autoservisy, pretože po novom by mohli technici kontrolovať aj bezpečnostné prvky ako ABS alebo trakčnú kontrolu.

Žiadne STK každý rok nebude. A možno sa konečne niekto pokúsi niečo urobiť so stáčaním kilometrov jazdeniek. Už by bol najvyšší čas.

Zatiaľ ešte všetky zmeny nepoznáme.

Spolu s tým súvisí aj sprísnenie trestov za zmenu kilometrov. Podľa návrhu by každý štát mal vytvoriť národnú centrálnu databanku. Pri STK by do protokolu technik zapísal počet kilometrov na tachometri. Pri ďalšej kontrole majiteľ bude musieť doniesť protokol z predchádzajúcej kontroly. Spolu s tým by súviselo aj uznávanie absolvovania STK medzi jednotlivými členskými štátmi.

Zatiaľ nie je jasné či prejdú časti pôvodného návrhu, ktoré hovoria o povinnej STK pre skútre, motocykle, motorizované trojkolky, alebo ľahké prívesy. Niektorí ministri navrhujú každoročnú STK pre ľahké úžitkové vozidlá. Všetko bude isté až po celkovom ukončení  legislatívneho procesu.

Zdroj: automoto.sk