Ako som písal už minule, šesťvalcové motory z Jaguaru postupne vypadli z ponuky, konkrétne tu v Európe. XE nie je výnimkou. Jaguar XE V6 už dokonca nekúpite. Budú musieť stačiť radové štvorvalce, či už vznetové alebo zážihové.

Jaguar XE prišiel v roku 2015 ako nástupca X-Type, ktorý však v strednej triede chýbal od roku 2010. I keď sa mi predchodca páčil, bolo to vlastne „prekapotované“ Mondeo, čím jednoducho Jaguar v očiach zákazníkov klesol. XE-čko muselo presvedčiť zákazníkov o návrate ku klasickej koncepcii. Zatiaľ sa mu to napriek jeho nesporným kvalitám však príliš nepodarilo.

Dizajnovo zmenili predný nárazník a napríklad predné svetlomety s revidovaným LED pásikom pre denné svietenie. Vnútri by malo prísť viac komfortu, Jaguar pridal 2 obrazovky na stredovej konzole, pred vodičom je ďalší monitor s uhlopriečkou 12,3 palca. Zaujímavosťou je vnútorné spätné zrkadlo, ktoré je vlastne ďalšou obrazovkou, na ktorú premieta obraz zadná kamera. Aj keď vzadu v strede sedí vyššia osoba, dozadu uvidíte bez problémov. Otázkou zostáva, ako bude kamera reagovať na zašpinenie.

Jaguar XE bude, žiaľ, dostupný len so štvorvalcovými motormi. Vznetový dvojliter s 132 kW (180 k) vo verzii D180 môže poháňať všetky 4 alebo len zadné kolesá. Zážihový dvojliter s dvomi výkonovými verziami 184 kW (250 k) P250 a 221 kW (300 k) P300 rovnako poháňa dve alebo 4 kolesá. Sériovo je dostupný 8-stupňový automat. Na autosalóne v Ženeve 2019 ho však neuvidíme. Jaguar sa na autosalón nechystá. Aj keď ceny modernizovaného modelu nepoznáme, bude drahší ako doteraz. Sériovo totiž príde len s automatom a s výkonnejším motorom.

Zdroj foto: Jaguar