10. Mark Webber

Webber je bez debaty skvelý pretekár. Svoj obrovský talent ukázal už počas pôsobenia v prvom F1 tíme Minardi, v roku 2002. Hneď v prvých pretekoch obsadil 5. miesto. Po ňom nasledoval prestup do Jaguaru a následne do BMW Williams, s ktorým získal prvé pódium v F1. Všetci si ho však predovšetkým pamätáme ako jazdca Red Bullu. V ňom zotrval až 7 sezón a viackrát siahal po titule, pričom najbližšie k nemu mal v roku 2010. Prekážkou však bol tímový kolega Sebastian Vettel, ktorý sa po skvelých výkonoch stal tímovou jednotkou a získal 4 tituly v rade. Ich spoločné pôsobenie v Red Bulle pritom nesie aj veľa kontroverzie, spomeňte si na „Multi 21“. Mark Webber sa počas svojho pôsobenia v F1 postavil na štart 215 pretekov a zapísal si 9 víťazstiev, 42 pódií a 13 pole position. Útechou z nenaplnenia sna v F1 je titul z WEC (World Endurance Championship), ktorý získal s Porsche v roku 2015. Zhruba odvtedy je ambasadorom značky Porsche.

9. Andreas Bakkerud

To meno možno nie je mnohým známe. Bakkerud je nórsky rallycrossový pretekár, ktorý sa posledných 6 rokov účastní majstrovstiev sveta. V roku 2014 v tomto seriáli debutoval s tímom Olsbergs za volantom Fordu Fiesta ST RX a veru, bol to vydarený debut. Získal totiž druhé miesto, pričom hneď v nasledujúcich pretekoch dokázal vyhrať, a tak mu predpovedali veľkú budúcnosť. V roku 2016 vytvoril s Kenom Blockom veľmi populárnu tímovú dvojicu v tíme Hoonigan Racing Division. S Fordom Focus RS RX dokázal okamžite atakovať najvyššie priečky a celkovo sa v šampionáte umiestnil na 3. mieste. Po dvoch rokoch s Focusom nasledoval opäť prestup do Audi. Práve s tým mal v roku 2019 najbližšie k titulu. Úprimne, bližšie už k nemu ani nemohol byť. Spolu s Timmym Hansenom totiž získali rovnaký počet bodov (211) a o titule v prospech Hansena rozhodol len väčší počet víťazstiev. Vo svetovom rallycrosse si doposiaľ pripísal 71 štartov, z toho 7 víťazstiev a 30 pódií. Bakkerud však má len 28 rokov, a tak na titul ešte môže dosiahnuť. 

8. Rubens Barrichello 

Ďalším pretekárom v tomto zozname je držiteľ rekordu za najväčší počet pretekov v F1 (326). Barrichello pôsobil počas svojej kariéry v F1 v skvelých tímoch, no mal nešťastie na tímových kolegov a v podstate bol vždy tímovou dvojkou. Vo Ferrari hral druhé husle kvôli Schumacherovi a v Brawn GP ho do role dvojky pasovali skvelé výkony Jensona Buttona. Najbližšie k titulu tak bol v rokoch 2002 a 2004, kedy celkovo skončil na druhom mieste. Behom 326 pretekov stál 11-krát na najvyššom stupienku a 68-krát na pódiu

7. David Coulthard

Coulthard strávil v F1 dokopy 15 sezón. Debutoval v roku 1994 za tím Williams, pričom nešlo o celú sezónu, ale len o 8 pretekov. Napriek tomu sa dokázal raz postaviť na stupne víťazov. V jeho prvej plnohodnotnej sezóne v roku 1995 však spravil ešte väčší dojem, keď skončil 7-krát na pódiu a z toho raz dokázal vyhrať. Skvelé výkony mu tak v nasledujúcej sezóne zabezpečili miesto v McLarene Mercedes, v ktorom pôsobil až 9 rokov. Napriek tomu, že mal jedno z najlepších áut v štartovom poli, nedokázal na titul dosiahnuť, pričom v celkovom poradí skončil až 4-krát na 3. mieste a raz na 2. mieste. Titul by si však podľa mňa zaslúžil. Po McLarene následoval prestup do Red Bullu, kde po 4 rokoch aj ukončil kariéru. V 246 štartoch celkovo nazbieral 13 víťazstiev a 62 pódií

6. Jari-Matti Latvala

Latvala je meno známe každému fanúšikovi WRC. Je to fínsky pilot s obrovským talentom. Do kolotoča WRC vstúpil v roku 2002 ako 17-ročný, štartom vo Veľkej Británii. Následne sa vo svetovej rally objavoval len sporadicky a naplno prerazil až v roku 2006, kedy dostal miesto v takmer továrenskom tíme Stobart Ford Rally Team. S Fordom zostal až do roku 2012, pričom slávil 7 víťazstiev a v roku 2010 skončil celkovo druhý. V roku 2013 nasledoval prestup do továrenského tímu Volkswagen, ktorý absolútne dominoval nasledujúce 4 sezóny. Získal s ním 11 víťazstiev a 2-krát skončil v šampionáte opäť na druhom mieste. Po nečakanom odchode automobilky z WRC si tak Latvala našiel miesto v tíme Toyota Gazoo Racing pod taktovkou legendárneho Tommiho Mäkinena, kde zotrval nasledujúce 3 sezóny. Po nepresvedčivých výkonoch v roku 2019 však ale prišiel o svoje miesto v tíme a pre rok 2020 sa ocitol bez továrenskej sedačky. Vzhľadom na tento fakt sa dá predpokladať, že šancu zabojovať o titul už asi nedostane. Napriek 18 víťazstvám a 67 pódiám Latvala na titul nikdy nedosiahol, aj keď mal k tomu 3x veľmi blízko. Mal totižto jedinú smolu. Jazdil v ére Sébastiena Loeba a následne Sébastiena Ogiera. 

To bola prvá časť TOP 10 jazdcov, ktorí nikdy nezískali titul majstra sveta. TOP 5 vám prinesiem budúci týždeň. Ide o môj subjektívny výber, čiže ak by ste niekoho vymenili, pokojne napíšte do diskusie. 

KTO BY SI NAJVIAC ZASLÚŽIL TITUL MAJSTRA SVETA?
  • Mark Webber ( 13% )

     

  • Andreas Bakkerud ( 1% )

     

  • Rubens Barrichello ( 59% )

     

  • David Coulthard ( 12% )

     

  • Jari-Matti Latvala ( 15% )

     

Odpovedalo 136 ľudí