Ilustrácia X7 nemusí mať s realitou nič spoločné.

Bežnou praxou pre tieto dva luxusné kúsky bude zdieľanie komponentov. Výrobca obe postaví na platforme HPLC. V podstate ide o absolútnu novinku, ktorú BMW po prvýkrát onedlho použije v prípade nového radu 7. Zavesenie kolies prepožičia menšia X5.

X7 bude štandardne roztáčať zadné kolesá. Voliteľná výbava poskytne možnosť pohonu všetkých kolies formou systému xDrive. Rolls-Royce bude mať takmer určite v štandardne pohon 4x4.

X7 bude najluxusnejším typom celého BMW. Pod kapotu dostane podľa všetkého aj V12. Výroba začne už o necelé 3 roky.

BMW potvrdilo X7 pred rokom. Definitívne rozhodnutie vo vnútri automobilky údajne padlo ešte rok predtým.

Výkon poskytnú radový šesťvalec a vidlicový osemvalec. Okrem nich príde na scénu aj plug-in hybrid s dvojlitrovým preplňovaným štvorvalcom. Výrobca však pripravuje aj niečo väčšie a lepšie. Pod kapotu vtesná dokonca V12, ktorá bude evolúciou aktuálneho šesťvalca.

BMW chce svoju novinku zamerať najmä na severoamerický trh a urobiť z nej najluxusnejší typ celej svojej histórie. Tomu samozrejme zodpovie aj cenovka 130 tisíc dolárov! Ročná produkcia 45 tisíc kusov zíde z výrobných liniek americkej továrne v meste Spartanburg. Ešte predtým však automobilka do nej musí investovať miliardu dolárov. Výrobu rozbehne koncom roka 2017 alebo začiatkom roka 2018.

Automobil by mal okrem luxusnej výbavy, veľkého motora a obludnej ceny odviezť aj siedmich pasažierov. Viac sa pravdepodobne dozvieme na autosalóne v Šanghaji.

Zdroj: motor.es

Prečítajte si aj: BMW potvrdilo X7. Všetky ostatné X sú malé