Nové Bentley Continental GT sa dočká premiéry na nadchádzajúcom autosalóne v nemeckom Frankfurte. Ide o najúspešnejší  typ značky, a preto nie je žiadnym prekvapením, že si na ňom dali záležať. Príjemnou správou je zachovanie motora W12 a dizajnové úpravy, ktoré autu naozaj pristanú. Dizajn je inšpirovaný konceptami EXP10 a EXP12 Speed 6e.

Umenie na štyroch kolesách

Z nich si zobral nový Continental GT obrovskú prednú masku a nové predné svetlá, ktoré majú novú grafiku, podobnú s SUV Bentayga. Aj vďaka tejto zmene pôsobí nový Continental GT viac robustne a ešte viac luxusnejšie. Môžete sa staviť, že v šatniach futbalových klubov sa chlapcom už potia ruky. :) Auto konečne nie je ťažké ako Mars. Vďaka poznatkom z pretekárskej dráhy, kde zaznamenal predchádzajúci model množstvo úspechov, znížili váhu o 85 kilogramov! Takže s váhou 2250 kg váži ako mesiac, aj to je úspech! Bentley ale nie je o športovej jazde na okruhu. Je to status, niečo ako verný kôň, ktorý vás spoľahlivo dovezie do cieľa v pohodlí a rýchlo.

Úprimne? Najprv sa mi dizajn príliš nepáčil. Originálny Continental GT som vôbec nemusel, pretože mi pripadal ako tlsté auto. Ale čím viac sa naň pozerám, tým viac sa mi páči. Vyžaruje z neho vznešenosť a luxus, ako má pri GTečku byť!

635 poctivých koní

Keď už sme pri rýchlosti, ako ste z nadpisu vyčítali, pod kapotou nie je žiadna preturbená V8. Zubami nechtami sa tu udržala W12 a objemom 6 litrov! Aby upokojil ľadové medvede, je vybavený nesporne užitočným systémom štart-stop a zmysluplným vypínaním valcov. Spotreba je teda 12,2 l na 100 km, ale to majiteľa asi moc trápiť nebude. Naopak, toto sú zaujímavejšie čísla. S výkonom 635 koní a spolu s krútiacim momentom 900 Nm sa vyšvihne na 100 km/h za 3,6 sekundy! Aby sa rozgúľal na takú rýchlosť v tak krátkom čase, dostal úplne nový pohon všetkých štyroch kolies. Samozrejme, motor W12 nebude jediný v ponuke, podobne ako pri minulej generácii. V pláne je V8 a dokonca aj hybrid.

Z auta sa vám nebude chcieť vystúpiť

Adaptívny podvozok Bentley Dynamic Ride upravuje tuhosť podvozka podľa zvoleného jazdného režimu, takže sa mastodont nebude nakláňať v zákrutách ako loď. Interiér neostal nič dlžný zovňajšku. Opäť je tu niekoľko prvkov z konceptov a ste doslova obalený technológiou a luxusom. Bentley ide s dobou, takže miesto milióna tlačidiel je v strede obrovský tablet, kde ovládate takmer všetky funkcie vozidla. Z koncernu má takisto aj displej, na ktorom sa dočítate od otáčok motora, až po informáciu z navigácie, že ste zle odbočili. Cena ešte zverejnená nebola, ale obnova vozového parku anglických futbalových klubov sa začne na jar roku 2018.