Trpaslík dobil východ

Svoj debut si odbil v roku 1972 a nahradil priamo originálnu 500-vku. Oblý dizajn vystriedali ostré hrany, čo bolo vtedy trendy. Produkcia trvala až do roku 2000 a predalo sa 4,7 milióna kusov. Popularitu si získal hlavne v Poľsku, kde ho pod označením 126p vyrábal Polski-Fiat. Tu získal aj prezývku maluch, čo v preklade znamená trpaslík. Prečo ho teda nepriviesť späť do života?

V bielej farbe mi pripomína Hondu e.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ak by sme sa Fiatu 126 dočkali v roku 2020 a vyzeral by takto, spustil by zrejme predajný ošiaľ. Samozrejme, ak by prešiel na polovičnú cenu 500e. Klasický hranatý dizajn dostal mierne oblejšie tvary a nové LED svetlá. Tento kúsok skutočne potvrdzuje, že v jednoduchosti je krása. Pod kapotou by pokojne mohol ostať 88 kW (120 k) elektromotor z Fiatu 500e. Ak by to mal byť elektromobil, problém by bol určite v cene, teda vo výrobných nákladoch. Akumulátory sú stále neúmerne drahé. Nie je náhoda, že žiaden z malých mestských elektromobilov sa nepohybuje cenou výrazne pod 30-tisíc eur. Renault ZOE II je od 32 do 38-tisíc, Honda E od 35 do 38-tisíc...

Zdroj: motor1.com