„Vďaka veľmi robustnému systému výkupu vozidiel, vrátane zapojenia novej spoločnosti Driverama, sa nám darí v čase úbytku ojazdených áut na trhu našu ponuku nielen udržať v rovnakej miere, ale ju aj rozširovať. Preto sme schopní uspokojiť stále rastúci záujem, ktorý je momentálne najvyšší v našej takmer tridsaťročnej histórii. Už šesť mesiacov v skupine v rámci všetkých značiek mesačne predávame priemerne 8 600 áut. Za viac ako dve desiatky rokov môjho pôsobenia v AAA Auto si takú vlnu záujmu o jazdené vozidlá naprieč strednou Európou nepamätám,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA Auto.

Desať mesiacov je už silnejších ako celý vlaňajšok

Tento rok za desať mesiacov sieť AAA AUTO už predala o 3 500 áut viac ako za celý rok 2020. Rekordy mesačných predajov padajú nielen na Slovensku a v Českej republike, ale aj v Poľsku. Začiatok tohto roku bol pritom postihnutý doposiaľ najdlhším lockdownom, ktorý v Českej republike trval od minulých Vianoc až do 10. mája a na Slovensku bol obdobný. Počas neho boli autocentrá AAA AUTO takmer tri a pol mesiaca zavreté.

„Uzatvorenie predajní pre pandémiu koronavírusu síce prinieslo rast online obchodovania s ojazdenými vozidlami, ktorý nám pomohol krízové obdobie zvládnuť. Pandémia zároveň na trhu vytvorila obrovský dopyt po autách z druhej ruky. Medzi hlavné dôvody patrí obmedzenie výroby nových áut, zvýšená obľuba individuálnej dopravy ako ochrany pred rizikom nákazy a zníženie objemu dovozu ojazdených áut zo zahraničia. K tomu sa v posledných mesiacoch pridala aj čipová kríza, pre ktorú má výroba nových vozidiel ďalšie výpadky a tiež obavy z rýchleho nástupu elektromobility,“ vysvetlila Karolína Topolová.

Výrazný nárast záujmu o dieselové motory

Aj na jeseň tohto roku patria medzi najžiadanejšie automobily modely značky Škoda. Na prvom mieste sa na Slovensku a v Českej republike dlhodobo drží Škoda Octavia, v Poľsku vedie Opel Astra. K výraznej zmene ale došlo v preferencii palív hlavne u slovenských zákazníkov. Predaj áut s dieselovým motorom v AAA AUTO vzrástol v septembri a v októbri v porovnaní s minulým rokom na Slovensku o 42 %, v Českej republike o 38 % a v Poľsku dokonca o 80 %. Na vzostupe sú aj automobily s komfortnými prvkami výbavy. Na Slovensku 28 % zákazníkov preferuje vozidlá s automatickou prevodovkou, viac ako 17 % potom náhon na všetky štyri kolesá.