Audi Q4 e-tron bolo od počiatku k dispozícii s dvomi kapacitami akumulátorov. Tám menšia ponúkala využiteľných 51,5 kilowatthodín a práve táto verzia končí. Kúpiť si budete môcť už len väčšiu batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Audi hovorí o jeho chemickej optimalizácii, čím sa podarilo zvýšiť výkon nabíjania jednosmerným prúdom. Verzie Quattro zvládnu 175 kW, modely so zadným pohonom 135 kW. V ideálnych podmienkach by malo byť možné nabiť tento model z 10 na 80 % za 28 minút.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prioritná ochrana batérie

Elektrická Q4 ponúka tiež nové inteligentné plánovanie trás, ktoré vyberá v prvom rade vysokovýkonné nabíjačky, ale zároveň pri aktivácii ochrany batérie systém automaticky nabíja akumulátor len na 80 percent. Ak si zvolíte niektorú konkrétnu nabíjaciu stanicu, auto aktivuje takzvané predkondicionovanie, teda tepelnú prípravu článkov tak, aby bolo nabíjanie čo najefektívnejšie. Vozidlo zároveň prvýkrát využíva tiež funkciu dodatočnej úpravy teploty, teda ochladenie, ak bola z nejakého dôvodu prekročená hraničná hodnota.

Ďalšou novinkou je použitie permanentne budeného synchrónneho elektromotora na zadnej náprave, ktorý prinesie lepšiu spotrebu vďaka vyššej účinnosti. Zvyšuje sa tiež maximálny výkon, verzie 45 e-tron poskytnú 210 kW (286 koní) a silnejšie 55 e-tron maximálnych 250 kW (340 koní). Slabšie modely s pohonom zadných kolies zrýchlia z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, s pohonom quattro o desatinu sekundy skôr. Najvýkonnejšie 55 e-tron bude dostupné len s quattrom a na stovku sa dostane za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je pre všetky verzie obmedzená na 180 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Model Sportback 45 e-tron s pohonom zadných kolies má vďaka optimalizácii dojazd podľa WLTP 562 km. Vďačí za to spomínanému novému elektromotoru s optimalizovaným tepelným manažmentom s lepšou distribúciou oleja v hnacom ústrojenstve či regulácii jeho teploty. Konštruktéri navyše vylepšili naladenie podvozka, v športovom prevedení je podvozok znížený o 15 mm.

Medzi nové prvky výbavy patrí asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý funguje v spojení s adaptívnym tempomatom a pri rýchlostiach nad 90 km/h. Pomocou bielych šípok na prístrojovom paneli a head-up displeja auto signalizuje vodičovi, či je bezpečné prejsť z pruhu o pruhu a ak vodič aktivuje smerovku, systém zvládne tento manéver vo vlastnej réžii. V štandarde nájdete navigáciu alebo 10,25-palcový digitálny prístrojový panel. Nové sú tiež 21-palcové disky, tmavé Matrix LED svetlá, ale aj zvuk pri rýchlostiach do 25 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Audi začne modernizovanú Q4 e-tron vyrábať (okrem továrni v Zwickau) aj v Bruseli. Prepracované modely budú k dispozícii od 26. septembra a základná verzia 45 e-tron so zadným pohon štartuje v Nemecku na čiastke 52 950 eur.

Zdroj: Audi