Na to, aby Hans J. C. uvidel auto v takomto stave, musel čakať takmer 35 rokov. Ako uviedol Stuck, „je to ako vrátiť sa domov“. Sám pripomína, že na pretekárske auto s číslom 17 má len tie najlepšie spomienky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Na tomto konkrétnom modeli vyhral Stuck pred 35 rokmi nemecký superpohár ADAC Wurth. Po ťažkom živote na trati však auto nezapadalo prachom. V druhom živote slúžilo ako testovacie vozidlo v oddelení vývoja aerodynamiky a neskôr ako referenčné auto v zbierke Porsche.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nedostatok dielcov v Porsche nehrozí

Následne tento konkrétny kúsok obchádzali v depozitári značky Armin Burger a Traugott Brecht, ktorí boli zodpovední za jeho profesionálnu renováciu. Tá začala približne pred rokom a pol. Keďže však išlo o renováciu pod dohľadom Porsche, nemali problém s nedostatkom dielcov. Je to aj dôsledkom faktu, že Porsche svoje historické modely stále vo veľkom eviduje na cestách a mnoho ich je životaschopných, a aj preto pre ne stále vyrába náhradné komponenty.

Pripomeňme si ešte niekoľko informácii o 962 C. Poháňa ho 2,9-litrový preplňovaný šesťvalcový boxer s výkonom až 500 kW (teda 680 koní). Hans-Joachim Stuck v ňom dokonca testoval vtedajšiu novinku, dvojspojkovú prevodovku, ktorá si na svoje sériové nasadenie ešte musela počkať. Monokok z kompozitu zaručil nízku hmotnosť okolo 850 kg a podľa rôznych zdrojov sa maximálna rýchlosť pohybovala na hranici 400 km/h. V 80. rokoch aj v motoršporte úctyhodné číslo.

Zdroj: Porsche

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov