Mníchov uviedol v ostatnom čase viacero elektromobilov. Vôbec prvým masovo vyrábaným BMW s takýmto pohonom bol však model i3, ktorého kariéra odštartovaná v roku 2013 sa má onedlho skončiť. Druhá generácia mestského hatchbacku s futuristickým dizajnom sa nekoná. Jeho označenie v portfóliu nakoniec zostane, no dostane ho čosi úplne iné.

Nositeľa mena BMW i3 čaká kompletná premena. Prezradili to uniknuté fotky z Číny, ktoré sa objavili na fóre Cochespias. Je na nich batériová verzia klasického radu 3 so štvordverovou karosériou. Na veku kufra má nielen označenie identifikujúce sedan ako "í-Trojku", ale tiež štítok eDrive35L prezrádzajúci použitie predĺženej karosérie navrhnutej výhradne pre najľudnatejšiu krajinu sveta.

Od súrodencov vybavených spaľovacím motorom sa elektromobil odlišuje viacerými typickými dizajnovými detailmi. Ide napríklad o nápadne aerodynamické kolesá. Prúdeniu vzduchu je podriadená zaslepená maska chladiča, ale tiež predné blatníky či nárazníky na oboch koncoch karosérie. Súčasťou rozdielov sú aj mierne upravené svetlomety a modré akcenty.

Využije podobnú techniku ako BMW i4?

O vozidle aktuálne nemáme žiadne informácie, nad jeho vnútornosťami môžeme teda len špekulovať. Vzhľadom na blízku technickú príbuznosť však očakávame použitie podobnej techniky ako v elektrickom kupé-sedane BMW i4. Ten disponuje vo vyhotovení eDrive40 výkonom 250 kW (340 koní) a batériou s využiteľnou kapacitou 80,7 kWh.

Prívlastok predčasne odhaleného sedanu i3 eDrive35L naznačuje, že jeho pohon je o niečo slabší. Nad konkrétnymi parametrami visí otáznik. Podstatne dôležitejšie však je, či toto BMW i3 vôbec uvidíme aj v Európe. Pokojne totiž môže ísť o produkt vyhradený pre čínsky trh. Počkať si asi budeme musieť do premiéry, tú očakávame v priebehu budúceho roka.