Na čínske autá sa stále zvykneme pozerať cez prsty, ale spôsob, ako tamojší výrobcovia postupujú vpred, v mnohom pripomína japonské značky v 60. a kórejské firmy v 90. rokoch. Aj vďaka povinne zakladaným spoločným podnikom čínske štátne firmy prebrali zo západu či východu obrovské know-how a vidieť to i na aktuálnych produktoch.

Zoberte si napríklad takú kvapku v mori v podobe modelu Baojun 530. Vyzerá celkom moderne, má dĺžku 4690 mm, rázvor náprav 2750 mm a interiér ponúka tri rady sedadiel. Ak k tomuto modelu potrebujete pre porovnanie alternatívu, tak je to česká Škoda Kodiaq. Je len o 7 mm dlhšia a ponúka o 4 centimetre dlhší rázvor.

Motorizáciou rovnaké

Pokiaľ ide o pohon, české auto je v najlacnejšom prevedení poháňané motorom 1.5 TSI s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Číňan? Pod kapotou 1.5 Turbo, 147 koní a identických 250 Nm, aj keď dosahovaných pri vyšších otáčkach. Kým za Škodu u nás dáme najmenej 27 370 eur, Baojun si za model 530 účtuje 70 800 juanov, v prepočte 9850 eur.

Za túto čiastku dostanete elektrický posilňovač, hliníkové sedemnástky, ABS, stabilizáciu, asistenta rozjazdu do kopca, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, upevnenie detských sedadiel Isofix, lakťovú opierku, všetky štyri okná i vonkajšie spätné zrkadlá v elektrike, centrálne zamykanie, rádio s USB i manuálnu klimatizáciu.

Objednajte si kompletne vybavený sedemmiestny model s parkovacími senzormi, diódovým denným svietením, automatickou klimatizáciou, 10,4-palcovým dotykovým displejom, koženým čalúnením, elektrickým ovládaním sedadla vodiča, panoramatickým oknom, bezkľúčovým prístupom, tempomatom, hlasovým ovládaním, navigáciou, online pripojením a množstvom ďalšej výbavy a predajca bude chcieť po vás nanajvýš 93 800 juanov, teda 13 050 eur.

Istou nevýhodou je, máte k dispozícii len jeden motor, automobilka však dáva možnosť vybrať si medzi šesťstupňovým manuálom a automatom s plynulou zmenou prevodového pomeru CVT. Nádrž má objem 52 litrov a SAIC-GM-Wuling sľubuje priemernú spotrebu od 6,7 do 7,5 litra podľa použitej prevodovky. Dali by ste sa prehovoriť alebo by ste si čínske auto nikdy nekúpili?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov
KÚPILI BY STE ČÍNSKE AUTO?
  • V žiadnom prípade, to nie sú autá ( 9% )

     

  • Asi nie, musel by som to riadne výskúšať ( 7% )

     

  • Neviem, možno aj áno ( 6% )

     

  • Viem si to predstaviť, rozhodla by hlavne cena ( 11% )

     

  • Už nad tým uvažujem, tie ceny sú super ( 67% )

     

Odpovedalo 612 ľudí