Rozširovanie elektromobilov prinieslo vznika množstva startupov, ktoré deklarovali plány na výrobu takýchto vozidiel. Mnohé projekty sa však do finále nedostali. Ešte donedávna sa zdalo, že neslávny koniec čaká aj kalifornskú firmu Faraday Future. Tá však stále žije.

Produkcia sa mala začať na jar roka 2018

Meno tejto spoločnosti zarezonovalo v roku 2016, kedy mal premiéru odvážny koncept FFZERO1. V nasledujúcom roku debutoval sériový elektrický crossover FF 91. Jeho produkcia sa mala pôvodne začať na jar roka 2018, k spusteniu ale nedošlo.

Faraday Future síce deklaroval desaťtisíce objednávok na luxusný model a získal stámilióny od rôznych investorov, no zároveň mal viacero problémov. Týkali sa najmä finančnej kondície. Zakladateľ firmy Jia Yuteing v roku 2019 vyhlásil osobný bankrot a dlho to vyzeralo, že turbulentné obdobie vyústi do krachu startupu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prvý predprodukčný exemplár FF 91 je hotový

Vlani sa Faraday Future objavil na burze Nasdaq, popritom ohlásil nové partnerstvá a zvýšil svoje mediálne aktivity. Pred niekoľkými týždňami avizoval prípravu dostupnejšieho modelu FF 81. Ten chystá na rok 2024, výrobu pôvodného elektromobilu FF 91 však chce konečne spustiť ešte v tomto roku. Začiatok predbežne odhaduje na jeho tretí kvartál.

V príprave na spustenie montáže sa kalifornská spoločnosť pochválila, že finišuje prvý predprodukčný exemplár modelu FF 91. Dnes je hotový. Od verzie prezentovanej v roku 2017 sa dizajnovo prakticky nelíši, výnimkou je vzhľad kolies či prítomnosť lidaru na prednej hrane strechy. Pôvodne sa rátalo s výsuvným prvkom umiestneným na kapote.

Výkon vyše 1 000 koní a luxusný interiér

Zatiaľ nie je jasné, či sa nejako zmenila technika. Na oficiálnej stránke sú uvedené parametre prezentované v roku 2017. Faraday Future FF 91 mal mať tri elektromotory s celkovým výkonom 1 050 koní, čo by v metrickej sústave malo znamenať 783 kW (1 065 k).

Elektromobil má na 60 míľ za hodinu (96 km/h) zrýchliť za 2,39 sekundy a na jedno nabitie prejsť viac než 300 míľ (483 km). Využívať bude údajne batériu typu Li-ion s najväčšou energetickou hustotou v rámci priemyslu. Mala byť mať kapacitu 130 kWh, pričom portál Carscoops okrem tohto čísla uvádza aj dlhší dojazd na úrovni 378 míľ (608 km).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

FF 91 chce lákať aj na luxusný interiér s výnimočne pohodlnými sedadlami a nadpriemerným priestorom vzadu. Kabína obsahuje množstvo dotykových displejov spolu s najmodernejšími technológiami. Samozrejme, nechýbajú funkcie autonómnej jazdy.

Vozidlo čakajú v najbližších mesiacoch finálne fázy vývoja, vrátane rozsiahleho testovania vo všetkých smeroch. Dátum začiatku predaja nie je známy. Otázna zostáva tiež kúpna cena, pred rokmi sa neoficiálne hovorilo o úrovni približne 180-tisíc dolárov (159-tisíc eur).