Keď sa povie Ferrari, väčšina si predstaví ostročervené nízke kupé a zväčša notoricky známe modely. Taliani pritom vyrábali oveľa viac zaujímavých áut, napríklak rôzne Grand Tourery s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, ktoré mali navyše atmosférické V12 a väčšinou boli prezentované ako ideálne stroje na dlhé trasy. Konkrétnym príkladom je aj model 456 a jeho modernizovaná verzia s označením 456M.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Viete prečo 456?

Pôvodne výrobca označoval tento model aj ako 456 GT alebo GTA (s automatickou prevodovkou), málokto však vie, že číselný kód bol odvodený od zdvihového objemu valca. Ten totiž mal rovných 456 centimetrov kubických.

Ferrari začalo 456 predávať na jar 1993, jej oficiálna premiéra ale prebehla už na parížskom autosalóne v roku 1992. Na prednej náprave nájdeme lichobežníkové zavesenie, vzadu je viacprvkové so systémom automatického vyrovnávania svetlej výšky. V zadnom nárazníku je malý spojler, ktorý mení svoju polohu podľa rýchlosti. Pre lepší pocit z jazdy a ľahšie manévrovanie v meste má Ferrari 456 aj Servotronic, ktorý do rýchlosti 70 km/h uľahčuje prácu s volantom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Modernizácia v 1998

V roku 1998 prebehla modernizácia a auto dostalo názov 456M (M ako Modificata). Vo výrobe stále zostali vyklápacie svetlomety, konštruktéri akurát prepracovali prednú časť a použili upravenú masku chladiča.

Pohonnou jednotkou bol vždy atmosférický 5,5-litrový dvanásťvalec, ktorý produkoval 325 kW (442 koní) a 550 Nm. V ponuke bol so 6-stupňovou manuálnou alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Ferrari použilo systém Transaxle, takže prevodovka bola kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti pri zadnej náprave.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s manuálnou prevodovkou zvládala 456 za 5,2 sekundy a s automatom to trvalo o tri desatiny sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť manuálu prekročila 300 km/h (302 km/h), automat „končil“ pri 298 km/h.

Ferrari 456 ostalo vo výrobe až do roku 2004 (podľa niektorých zdrojov do 2003) a ako posledné auto značky ponúkalo vyklápacie svetlomety. Navyše v tej dobe už skutočne neexistovalo veľa iných áut, ktoré by túto techniku ponúkalo. 456 nepatrila k výnimočným modelom a zrejme aj preto sú jej ceny zatiaľ pomerne priaznivé. Najlacnejšie kúsky sa dajú kúpiť okolo 50 tisíc eur, tie najdrahšie neprekračujú hranicu 100 tisíc eur. Netreba však zabúdať, že je to stále Ferrari a tak aj bežný servis môže pre niekoho znamenať nočnú moru.